Palace Hotel in Noordwijk winnaar Dutch Hotel Award 2012

29-06-2012

Het Palace Hotel in Noordwijk heeft deze week de Dutch Hotel Award 2012 in de wacht gesleept. De bekendmaking vond plaats tijdens de presentatie van het HOSTA benchmarkrapport van Horwath in het ING gebouw in Amsterdam.

Het Palace Hotel stond samen met hotel The Toren uit Amsterdam en met Kasteel Engelenburg uit Brummen in de finale. Begin april heeft het hotel zich opgegeven voor de Dutch Hotel Award. Een prestigieuze prijs voor het meest initiatiefrijke en innovatieve hotel managementteam van Nederland met dit jaar als thema ‘toegevoegde waarde’.

In een inschrijflijst met een tiental vragen heeft het hotel uitgebreid beschreven wat zij verstaat onder toegevoegde waarde en wat het hotel daaraan doet! Zo zijn de doelen die gesteund worden uitgebreid aan bod gekomen zoals de KNRM en Museum Boerhaave, het Green Key certificaat, dat het Palace Hotel als enige hotel in Noordwijk bezit, maar ook relaties en de wisselwerkingen tussen bedrijven en leveranciers zijn uitvoerig beschreven in het document.

In de halve finale had het Palace Hotel al indruk gemaakt door het Palace lied in een lipdup video te presenteren aan de jury. De film werd erg goed ontvangen waardoor het hotel uit Noordwijk aan Zee zich verzekerde van een finaleplaats.

De finale vond plaats op 25 mei in het hotel. De jury bracht een 2 uur durend bezoek aan alle 3 de finalisten waarbij er gevraagd werd om niet alleen de toegevoegde waarde te laten zien maar ook de ‘gast’ aan het woord te laten. Het Palace Hotel had diverse gasten uitgenodigd zodat zij zelf de jury konden overtuigen waarom het hotel moest winnen. Zo waren er leveranciers, vaste gasten, partners en ambassadeurs van het hotel. Ook werden er filmpjes getoond van ‘gasten’ die er niet bij konden zijn waarin bijvoorbeeld Burgemeester Lokker van Noordwijk een goed woordje deed voor het hotel.

Wat de jury vooral is opgevallen en bijgebleven, was dat het Palace Hotel tijdens alle rondes van de Dutch Hotel Award is opgetreden als een team. Hieruit kwam de teamspirit goed naar voren dat de doorslag heeft gegeven bij de jury voor het winnen van de award. André Aaij; “Het leukste van dit hele proces naar de finale toe was dat we alles als team hebben opgepakt. We zijn door deze hele ervaring als team dichter naar elkaar toegegroeid. Dat is misschien nog wel het mooiste resultaat van deze award! Ik ben blij dat dit bij de jury ook niet onopgemerkt is gebleven”.

Bron: Meeting Magazine

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm...

KENNISPARTNERS & PREFERRED SUPPLIERS