Winnaars Gouden Giraffe, Live Communication Award 2012 zijn bekend

23-03-2012

De zeventiende editie van de Gouden Giraffe, Live Communication Award 2012. We zijn aan het nagenieten van de prachtige show waarin alle pareltjes van het vak werden beloond met een felbegeerde Gouden Giraffe. Met een flink staaltje techniek zette LiveLAB een interactieve show neer, waarmee het presentatieduo MiER de zaal op een informele manier wist te boeien. De bezoekers waren enthousiast en praatten nog lang na op de netwerkborrel.

Trending Topic
Social media is niet meer te stoppen, ook niet voor de Gouden Giraffe. Met een iPad als decor werden alle social media kanalen veelvuldig tijdens de show ingezet. Ook door het publiek en de kijkers thuis die de show via livestream konden volgen. Hierdoor was de Gouden Giraffe Trending Topic op Twitter! MiER opende de show met een interactieve rap over een branchegenoot uit de zaal aan de hand van zijn Twitter profiel. De zaal werd gevraagd persoonlijke eigenschappen over deze persoon te Twitteren. Met veel humor kregen de cabaretiers Michel Verheijden en Erik Kuperus de zaal mee en was het ijs gebroken.

'De anderen zijn maar koekenbakkerprijzen'
Categorie MVO mocht de avond aftrappen en dat deed juryvoorzitter Michiel Pot geheel op eigen wijze: ‘Deze genomineerden zijn de echte winnaars van de avond. Zij hebben een maatschappelijke impact teweeggebracht, de andere categorieën zijn maar koekenbakkerprijzen…’ The Oddshop met de Opkikker van Bas was de grote winnaar en nam de Gouden Giraffe in ontvangst: ‘Bas, deze is voor jou kanjer!’ Een emotioneel moment waarna Michiel Pot de kracht van het concept benadrukte en de creativiteit waarmee deze case is neergezet. Meer dan een terechte winnaar

Live cartoonist
In de categorie Beste Congres werd BKB beloond met de Gouden Giraffe met de case Conventie van Achlum. Vol trots en enthousiasme nam het bureau de award in ontvangst. Voordat MiER de volgende categorie aankondigde, werd via Skype live geschakeld naar cartoonist Suus van den Akker. Zij maakte ter plekke een tekening van de drie genomineerden in de categorie Beste Beursconcept.

Live zakendoen
Na een korte toelichting van juryvoorzitter Harm Tunteler in de categorie Beste Beursconcept over het onderscheidende vermogen van de winnende case, mochten de jongens van BrancheContact de Gouden Giraffe in ontvangst nemen. Het presentatieduo MiER benadrukte de betaalbare prijzen voor een stand waarna Joris Bots spontaan een stand aanbood voor de komende editie. Arjen Lemstra zei heel blij te zijn met deze prijs. ‘Wij kijken positief naar de toekomst. We hebben een ambitieuze doelstelling om binnen drie jaar 15 succesvolle beurzen neer te zetten en daar gaat deze Gouden Giraffe zeker aan bijdragen’.

#GGfoto
Door naar de vierde categorie Beste Deelname waarvoor nogmaals Paul van der Meer als juryvoorzitter het podium op mocht komen. ‘Het waren drie hele verschillende deelnames in hele verschillende sectoren, maar allemaal hebben ze het concept bekeken vanuit de bezoeker.’ MiER sprak met het publiek af om allemaal een foto te maken van de winnaar Wink en deze naar #GGfoto te sturen. Paul benadrukte de reden om Wink als winnaar te kiezen: ‘Het enthousiasme van deze jongens en de spirit spatte van hun presentatie af. Ze hebben zich zo ingeleefd in de doelgroep en de case waanzinnig uitgevoerd’.

Het creatieve kwartje
De jury Creatief was tijdens de beoordeling ‘opzoek naar het creatieve kwartje’ en dat hebben zij gevonden bij de case Do Not Shave van B&S event innovators. Winnares Marianne Severein is trots op deze prijs: ‘We zijn ontzettend trots, zowel op ons team als op de klant. We hebben hiermee laten zien dat we als branche van traditionele evenementen naar echte live communicatie gaan!’

Giraffe Joffi in Safaripark Beekse Bergen
En dan de laatste categorie: Effectief. Een categorie volgens MiER waar alles draait om geld. En waar draait het meer om geld dan op Marktplaats. Ze zijn eens gaan kijken wat een Gouden Giraffe op Marktplaats kan opleveren… Niet veel als je het ons vraagt. Juryvoorzitter Rob Captijn bracht het verlossende woord en mocht de Gouden Giraffe aan Joffi overhandigen. Op een bijzondere wijze bedankte Maurice Hartog zijn klant Achmea: ‘. Jullie mogen trots zijn op alle projectleden van dit project maar vanaf nu zijn jullie ook de trotse adoptieouders van Giraffe Joffi in Safaripark Beekse Bergen!’ Misschien wel het leukste en mooiste moment van de uitreiking zo bleek uit reacties van aanwezigen.

GoldenGirls
MiER sloot de uitreiking af met wederom een rap over de meest actieve Twitteraars van de avond. Het publiek bepaalde de stijl van muziek, zoals K3 en fado, wat zorgde voor hilarische danspasjes en teksten. Na afloop van de uitreiking begaf het publiek zich naar de lounge van het Auditorium. In de tussentijd was deze volledig omgebouwd en werd het interactieve aspect van de avond voortgezet. Alle inzendingen waren terug te zien in een ware galerij met speciale QRcodes voor meer achtergrondinformatie. Daarnaast stonden er touchscreens in de lounge met daarop alle genomineerde cases. Bezoekers konden genieten van gerechten bereid via live cooking in de kooktheaters van de Amsterdam RAI, de prachtige dames van de Frisse Verleiding en was ook Heineken aanwezig met een koelcel vol Heineken Ice Gold. Een iPad karikaturist maakte tekeningen van bezoekers, verzorgde de Touch DJ samen met verschillende artiesten op viool en saxofoon de muziek en Twitterden de GoldenGirls tijdens de borrel live mee en vroegen zij naar de reacties van aanwezigen. Het was een avond waar we als branche trots op mogen zijn. Op naar Gouden Giraffe 2013!

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm...

KENNISPARTNERS & PREFERRED SUPPLIERS