Toekomst van de Live Communication branche in 2025

terug naar zoekresultaten

Trends en ontwikkelingen in Live Communication

Plaatsingsdatum: 14-12-2012
Auteur: Caroline van Hoorn, Jacky van de Griendt, Jennifer van der Meulen, Jody Pakvis, Christie Smits en Shirley Voeten
Bron: CLC-VECTA Centrum voor Live Communication, NHTV Internationale Hogeschool Breda

Samenvatting

Toekomst van de Live Communication branche in 2025 geeft inzicht in trends en ontwikkelingen binnen de Live Communication branche en welke richting zij geven aan de toekomst van deze branche in 2025. De uitkomsten bieden handvatten om ook in 2025 succesvol te zijn.

Het volledige rapport is, na inloggen, enkel voor leden van CLC-VECTA kosteloos verkrijgbaar.

Onderstaand tref je het uitgegeven persbericht aan over het onderzoek naar de toekomst van de Live Communication branche.

Kennisdocument

Trends en ontwikkelingen in Live Communication
‘Het toekomstbeeld van de branche in 2025’

Breukelen, 21 mei 2013. Ontwikkelingen en veranderingen volgen elkaar in rap tempo op en zorgen voor nieuwe uitdagingen en problemen. Dit geldt ook voor de Live Communication branche. Het effect van internationale economische en financiële ontwikkelingen wordt steeds sterker voelbaar. Deze ontwikkelingen samen met de doelstellingen van CLC-VECTA (het informeren, adviseren, ondersteunen en inspireren van haar leden) vragen om een onderzoek naar het toekomstbeeld van de Live Communication branche in 2025.

"Er is gebleken dat er bij onze leden grote behoefte bestaat aan inzicht in trends en ontwikkelingen in de Live Communication branche. We zijn verheugd de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek naar de toekomstvisie voor de Live Communication branche in 2025 vanaf vandaag te kunnen delen. Met dit onderzoek hopen we onze leden en branchegenoten handvatten te bieden voor de toekomst", aldus Riemer Rijpkema, directeur CLC-VECTA.

Onderzoekresultaten
De respondenten voorzien, als gevolg van de huidige crisis, een permanente verschuiving van organiseren naar adviseren. Ook al verschuiven we volgens het onderzoek van beleveniseconomie naar betekeniseconomie, interactie, beleving en activatie blijven een hoofdrol spelen. Het evenement kan daarbij niet gezien worden als een moment, maar als onderdeel van de totaalbeleving: pre-, direct- en postexposure.

Over één ding zijn alle respondenten het in ieder geval eens: Live Communication blijft bestaan. In een nog meer ontwikkelde samenleving op het gebied van digitale media, waar alles op het internet gevonden kan worden, zal het fysieke contact meer gewaardeerd worden.

Complete samenvatting
Het onderzoeksrapport biedt een toekomstvisie en met de aanbevelingen zoals gedaan, zijn CLC-VECTA en haar leden in staat op deze toekomstvisie van de Live Communication in te spelen om ook in 2025 succesvol te zijn. Klik hier om de uitgebreide samenvatting van het rapport te bekijken.

Brancheorganisatie CLC-VECTA heeft de NHTV, Internationale Hogeschool te Breda, de opdracht gegeven voor het onderzoek en is uitgevoerd onder leiding van de Commissie Onderzoek van CLC-VECTA.

KENNISPARTNERS & PREFERRED SUPPLIERS