Wensen en eisen van opdrachtgevers in kaart
Samenvatting
Het Locatieonderzoek heeft ten doel het in kaart brengen van de wensen eisen van de zakelijke opdrachtgever van evenementen. De uitkomsten van dit onderzoek zijn samengevat in een boekwerk, met ook veel feiten en cijfers, en geven inzicht in ontwikkeling van behoeften alsmede in hoe je als locatie je dienstverlening nog beter kunt afstemmen op verwachtingen van je (potentiële) klant.
Kennisdocument
Uit de uitkomsten van het Locatieonderzoek 2012 blijkt dat het beschikbare budget afneemt, maar dat er niet wordt bezuinigd op bijzondere locaties en kwaliteit. Dat zijn de belangrijkste conclusies uit het High Profile Locatieonderzoek. Ruim 900 toonaangevende opdrachtgevers werkten openhartig mee aan dit eerste onderzoek, dat twee keer per jaar trends en ontwikkelingen peilt in bestedingen en behoeften bij het boeken van een locatie voor een zakelijk evenement.
Kwaliteit belangrijker dan de prijs
Strandpaviljoens, kastelen en buitenlocaties blijven onverminderd geliefd voor het organiseren van een congres, vergadering of evenement onder opdrachtgevers uit bedrijfsleven en overheid. En dat de locatie kwaliteit levert, flexibel is en afspraken nakomt, is belangrijker dan het prijskaartje.
15.000 evenementen per jaar
De respondenten in het onderzoek geven aan de ruim 15.000 evenementen per jaar met zijn allen zo’n 111 miljoen euro uit. Dat bedrag is slechts een voorzichtige raming.
Evenementenbureau vaker buiten spel
Een opvallende tendens is dat maar liefst 89 procent opdrachtgevers de locatie rechtstreeks boekt en niet via een bureau.
Online lezen
Het Locatieonderzoek 2012 is via deze link online te lezen.