Ontwikkeling van beurzen en live communicatie tot 2020
Samenvatting
Szenarioanalyse: Messen & Live Communication 2020 schets drie verschillende scenario's voor de ontwikkeling van de beurzenmarkt. De studie werd uitgevoerd in opdracht van AUMA en is een vervolg op de scenarioanalyse voor de beursindustrie uit 2007.
De analyse uit 2012 identificeert acht belangrijke factoren die invloed hebben op de wereldwijde business-to-business beurzenmarkt tot het jaar 2020. Vijf factoren met een positieve invloed: globalisering, profileringstrategieën van beursorganisatoren, de wens naar belevenis georiënteerde live communicatie, de trend naar geïntegreerde communicatie en milieubescherming als een marktfactor. Daartegenover staan risico’s zoals: verminderde stabiliteit van de economie, sociale en ecologische breuken en de concurrentie van andere media.
De in dit kader uitgevoerde studie laat drie Duitse toekomstscenario's zien:
De Vakgroep voor Marketingmanagement heeft voor deze studie 600 gedeeltelijk geënsceneerde interviews met deskundigen en ongeveer 100 secundaire analyses geëvalueerd. Talrijke tabellen en grafieken, alsook de resultaten van interviews met deskundigen over de invloedsfactoren zijn aan de studie gekoppeld.
Kennisdocument