Basisboek Entertainmentmarketing

terug naar zoekresultaten

Media, muziek, film, games en evenementen

Plaatsingsdatum: 01-06-2013
Auteur: Henk Penseel
Bron: Uitgeverij Coutinho

Samenvatting

Er zijn weinig marketinggebieden zo pluriform als de Nederlandse entertainmentsector. Dit boek biedt een nagenoeg compleet overzicht van deze sector en hanteert hierbij marketing als rode draad.

Basisboek entertainmentmarketing bestaat uit drie delen. Deel 1 geeft een overzicht van de Nederlandse entertainmentmarkt en gaat tevens in op de geschiedenis daarvan. In deel 2 worden de specifieke marketingvereisten beschreven voor de verschillende branches: muziek, film, games, (multi)media en evenementen. Deel 3 gaat in op strategische ontwikkelingen in de entertainmentwereld en de rol van marketing daarin. Ieder hoofdstuk start met een lijst concrete leerdoelen en eindigt met een beknopte samenvatting.

Basisboek entertainmentmarketing is bedoeld voor hbo-studenten media- en entertainmentmanagement, leisure, commerciële economie, facility management en communicatie. Daarnaast is het boek geschikt voor iedereen die de entertainmentbranche beter wil leren kennen.

De eerste druk van dit boek is verschenen in 2006

Kennisdocument

Dit kennisdocument is niet digitaal beschikbaar. Ten tijde van plaatsen van dit kennisdocument, was het boek nog wel, hardcopy, te bestellen via bol.com. Er is tevens een exemplaar voor handen bij CLC-VECTA om in te zien.

KENNISPARTNERS & PREFERRED SUPPLIERS