Master in Incentives

terug naar zoekresultaten

Onderzoek naar incentives in de automotive sector

Plaatsingsdatum: 28-06-2013
Auteur: Performance Improvement
Bron: Performance Improvement

Samenvatting

Het is geen geheim dat bedrijven voor hun incentives tegenwoordig kiezen voor bestemmingen dichterbij en voor een kortere reisperiode. Zo ook in de automotive branche. Dit komt echter niet omdat budgetten omlaag moeten, maar om een juist signaal af te geven. Dat is één van de conclusies uit een onderzoek van Performance Improvement.

Het onderzoek had als doel de veranderingen in de incentive markt in kaart te brengen. Eén van de vraagstukken: ‘Hoe zet je incentives in zonder verkeerde signalen af te geven? Uit het onderzoek is ook gebleken dat de verschillende automerken hun eigen manier van invulling van een incentive reis hanteren. Frappant is dat de beweegredenen bij een ieder ver uiteenligt en men met zeer uitgesproken meningen komt. Staffelreizen, d.w.z. belonen conform een staffelsysteem, komen vrijwel niet meer voor.

Bedrijven die aan het onderzoek hebben meegewerkt zijn o.a. Alphabet Carlease, BP, Citroën, Fiat, Hyundai, Goodyear Dunlop Tires Benelux, Lexus, Mazda, Nissan, Texaco, Total en Toyota.

Kennisdocument

Performance Improvement heeft de resultaten van het totale onderzoek inclusief cijfers, tips en suggesties m.b.t. het organiseren van incentives gebundeld in een boekje dat enkel hardcopy te bestellen is via jose@performance-improvement.nl.

KENNISPARTNERS & PREFERRED SUPPLIERS