Marketing Event ROI

terug naar zoekresultaten

Why would or would ROI not be measured

Plaatsingsdatum: 01-10-2013
Auteur: Olav Lowinsky
Bron: MOVE & Tilburg University

Samenvatting

Hoewel ROI een populair begrip is, is er weinig tot geen onderzoek gedaan naar de argumentatie waarom ROI wel of niet zou worden gemeten. Dit proefschrift hoopt daarin duidelijkheid te verschaffen door het belang van de marketingevaluatie en de redenen van het wel of niet meten en evalueren, toe te lichten. Het onderzoek hiervoor is uitgevoerd onder experts en marketing event bureaus.

Het onderzoek toonde aan dat gebrek aan kennis en middelen reden zijn voor het niet meten van ROI, alsmede het gebrek aan ondersteuning en informatie van de opdrachtgever, benodigd voor het bepalen van ROI. Verder blijkt dat opdrachtgevers niet geheel bereid zijn financiële investeringen te doen voor ROI metingen en maatregelen, enerzijds vanuit kostenbesparingsoogpunt, anderzijds omdat men simpelweg geen belang hecht aan de ROI.

KENNISPARTNERS & PREFERRED SUPPLIERS