2014 Young Professional Attendee Needs and Preferences Study

terug naar zoekresultaten

De Young Professional anno 2014 en beursbezoek

Plaatsingsdatum: 13-08-2014
Auteur: CEIR, SISO
Bron: CEIR, SISO

Samenvatting

Het Centrum for Exhibition Industry Research (CEIR) heeft samen met de Society of Independent Show Organizers (SISO) onderzoek gedaan naar de behoeften en voorkeuren van de zogenaamde Young Professional in 2014 met betrekking tot het bijwonen van een business-to-business beurs. In dit onderzoek is ook gekeken hoe deze jonge professionals beurzen selecteren.

Het rapport geeft een profiel van de jonge professional m.b.t hun houding t.o.v. hun carrière, de mate van deelname aan beurzen en motivaties voor het bijwonen van-en niet-bijwonen van evenementen. De studie onderzoekt het besluitvormingsproces voor het kiezen van beurzen, evenals het analyseren van de informatiebronnen waar de Young Professional gebruik van maakt.

De studie beoordeelt ook de rol van sociale media, mond-tot-mond reclame en de vorm van communicatie met de organisatie zowel vooraf, tijdens en na het event.

De belangrijkste bevindingen zijn:

  • 98 procent van de jonge professionals die heeft deelgenomen aan een business-to-business beurs heeft een hele sterke affiniteit met dit medium en 93 procent geeft aan waarschijnlijk weer te komen in de komende jaren.
  • De belangrijkste redenen voor het bijwonen van een business-to-business beurs is om te winkelen (86 procent) en te leren (83 procent). Leren is van groot belang voor de jonge professional. Ervaring opdoen wordt ook als een belangrijke reden genoemd (67 procent). Het opdoen van inspiratie en motivatie kwam uit op 44 procent.
  • De primaire informatiebronnen die deelnemers gebruiken als ze op zoek zijn naar een potentiële beurs zijn: direct marketing van de organisatoren via e-mail (58 procent) en via direct mail (41 procent), maar ook e-mails van de exposanten of leveranciers (41 procent). De resultaten geven aan dat er sprake is van een multichannel mix omdat 20 procent ook nog eens zegt andere informatiebronnen te gebruiken.
  • De meeste jonge professionals (97 procent) zijn betrokken bij het selectieproces van een potentiële beurs en 66 procent gaat op aanbeveling van hun baas.
  • De jonge professional wil vooral interactie op de beursvloer met zowel het product als de persoon achter het product. Ze zoeken productdemonstraties, een kans om te communiceren met het personeel en met de gebruikers van een product. Jonge professionals zijn geïnteresseerd in het delen van hun ideeën over nieuwe productverbeteringen. Ze voelen zich aangetrokken tot stands met giveaways en ze komen voorbereid! Ze zijn ook verbonden met hun smartphones, 42 procent maakt foto's van stands en producten om te delen met anderen of later nog eens te bekijken.
  • Hoewel young professionals gebruik maken van hun smartphones, gaat hun voorkeur ter plekke nog steeds naar het gedrukte programma overzicht. Verrassend is dat slechts 26 procent gebruik van een mobiele app-versie van het tentoonstellingsprogramma. De belangrijkste redenen voor het niet gebruiken van de mobiele app-versie is de afkeer van het downloaden van een app voor eenmalig gebruik (35 procent).
  • De meest populaire onderwerpen voor educatie tijdens een beurs zijn workshops die vaardigheden voor loopbaanontwikkeling bijbrengen. Het format moet interactief zijn, de jonge professional moet kunnen deelnemen in plaats van alleen maar luisteren.

Bron: CongresWereld, International Meetings Review

Kennisdocument

Voor meer informatie en onderzoeksresultaten klik hier.

KENNISPARTNERS & PREFERRED SUPPLIERS