Pacific World Destination Index Special Report

terug naar zoekresultaten

De meest populaire MICE bestemmingen in 2014

Plaatsingsdatum: 24-02-2015
Auteur: Pacific World
Bron: Pacific World

Samenvatting

De meest populaire MICE bestemmingen van de EMEA regio zijn Italië, Frankrijk en de Verenigde Arabische Emiraten. In Azië zijn Zuid Korea, Indonesië en Hong Kong de populairste bestemmingen. Dit blijkt uit het Pacific World Destination Index Special Report, uitgegeven door Pacific World, een destination and event management company. In dit rapport wordt ook aangeven wat de trends zijn waarom deze steden vaak gekozen worden als MICE bestemming.

De twaalf trends voor Top MICE bestemmingen zijn:

1. Top bestemmingen herontdekken zichzelf
Top bestemmingen zijn in staat om zichzelf opnieuw uit te vinden door hun cultureel en natuurlijk erfgoed onder de aandacht te brengen en daarnaast te investeren in nieuwe, trendy en moderne structuren. Top bestemmingen bieden een combinatie van historische oude locaties aan met nieuwe state of the art accommodaties en hotels.

2. Aanwezigheid van internationale bedrijven
Belangrijke internationale bedrijven hebben hun hoofdkwartier of fabrieken in een meerderheid van de Top MICE bestemmingen. Bezoeken aan fabrieken in combinatie met congressen en vergaderingen worden vaak gevraagd vooral in toonaangevende Aziatische steden.

3. Compliances and Corporate Governance
Internationale klanten vragen aanbieders steeds meer naar garanties op het gebied van Corporate Governance and Compliance.

4. Visum
Immigratie en visa vereisten zijn nog steeds belangrijke factoren die meewegen bij de beslissing over een MICE bestemming. Visa vrije bestemmingen genieten nog altijd de voorkeur.

5. Hoogwaardige activiteiten
Interesse in hoogwaardige en exclusieve activiteiten worden met name gevraagd op bestemmingen die luxe uitstralen zoals Dubai en Abu Dhabi.

6. Internationale hotel ketens geven vertrouwen
De opening van nieuwe internationale bekende hotelketens geeft vertrouwen en interesse in een bestemming.

7. Grote evenementen en wereldwijd bekende personen genereren interesse
Grote internationale evenementen en congressen trekken aandacht, zoals de Nucleair Summit in Nederland, zeker als daar ook nog grote politieke leiders bij aanwezig zijn.

8. Het imago speelt mee
Het imago van een bestemming en hoe dat past binnen de normen en waarden van een congres of zakelijke bijeenkomst speelt nog steeds een belangrijke rol bij de selectie van een bestemming. Congresbureaus, toeristische marketing organisaties, maar ook DMC's spelen een belangrijke rol bij het beïnvloeden of veranderen van de perceptie van een bestemming.

9. Toegankelijkheid per vliegtuig en trein
Goede verbindingen en nieuwe routes gepromoot door vliegtuigmaatschappijen hebben een positieve invloed op MICE bestemmingen.

10. Crisismanagement en veiligheid
Politieke en/of economische crisis biedt uitdagingen en mogelijkheden voor bestemmingen. De bekwaamheid, flexibiliteit en transparantheid waarmee MICE aanbieders daarmee omgaan helpt in het voorkomen van een negatieve impact op de business in dit soort situaties.

11. Speciale locaties openstellen
Hele bijzondere locaties die symbool staan voor de destinatie en normaal gesloten zijn voor het publiek, openstellen voor deelnemers aan een congres of zakelijke bijeenkomst.

12.Technologie & social media tijdens MICE programma's
Organisatoren tonen interesse in nieuwe technologie en de verschillende mogelijkheden van social media om hun bijeenkomst onder de aandacht te brengen, maar zijn over het algemeen nog conservatief in het nemen van beslissingen hierover. Aanbieders uit Top destinaties helpen hierbij.

Kennisdocument

Klik hier om het rapport met alle uitkomsten te downloaden.

KENNISPARTNERS & PREFERRED SUPPLIERS