Social Media and Events: Connecting the Dots

terug naar zoekresultaten

Social media gebruik onder congres en event deelnemers

Plaatsingsdatum: 04-03-2015
Auteur: Sparks, Exhibit Surveys
Bron: Sparks, Exhibit Surveys

Samenvatting

Het is tot nu toe nooit helemaal duidelijk geworden of en hoe deelnemers aan congressen en events gebruik maken van social media. Er wordt wel constant gezegd dat social media een cruciaal middel is voor marketing succes. Steeds meer congres en event organisatoren zetten Twitter, Facebook, LinkedIn en andere social media dan ook in voor de promotie van een bijeenkomst. Maar exacte cijfers over hoe en waarom deelnemers social media gebruiken waren er niet. Deze cijfers zijn nu duidelijk geworden in het onderzoek 'Social Media and Events: Connecting the Dots' van Sparks en Exhibit Surveys, Inc. Het is een onderzoek onder Amerikaanse congres en event deelnemers, maar is wel exemplarisch voor een trend die ook in Europa zal plaatsvinden of wellicht al plaatsvindt.

Belangrijkste resultaten
De belangrijkste uitkomsten uit het onderzoek hebben we alvast voor je op een rijtje gezet:

  • 83% van de ondervraagden gebruikt effectief social media voor business events.
  • 89% vindt dat sociale media toegevoegde waarde leveren.
  • De meeste respondenten bekijken de content op sociale media, maar zijn er zelf niet actief mee bezig.
  • Het liefst delen, taggen en liken congresgangers foto’s van collega-congresbezoekers en foto's en video's van keynote speakers.

Conclusie
Social media is een zeer krachtig middel voor eventmarketing, ongeacht het type event dat je organiseert. Deelnemers maken er gretig gebruik van. De meesten bekijken al zeker de content op sociale media. Een groot deel gaat er ook actief mee aan de slag. Tenminste, als het om de deelnemers of de sprekers gaat.

KENNISPARTNERS & PREFERRED SUPPLIERS