BUSINESSUNIT-MANAGER |
Context
De businessunit-manager komt voor in de standontwerp-, standbouw-, interieurbouw-, rental en evenementenorganisaties en ‑toeleveranciers. De businessunit-manager richt zich op het aansturen van alle werkzaamheden van de betreffende businessunit en is lid van het management en participeert in de planvorming en afstemming van de ongoing business met commercieel, logistiek en financieel verantwoordelijken. Daarnaast is de focus gericht op optimalisatie. |
Organisatie
Direct leidinggevende: niet-vakinhoudelijk leidinggevende
Geeft leiding aan: 40 – 70 medewerkers van de businessunit |
RESULTAATGEBIEDEN |
RESULTAATINDICATOREN |
- Strategie en BU-planvorming
Vanuit inzicht in relevante in- en externe ontwikkelingen is input geleverd voor de strategie.
Voor de BU is in aansluiting op de strategie uitwerking gegeven aan een BU-plan met resultaten, begroting, bezetting, middelen etc., maar ook optimalisatie. |
- aansluitend op ontwikkelingen en organisatiedoelen.
- input basis voor menings-/besluitvorming;
- BU-plan aansluitend op doelstellingen en kaders. |
- BU-management
De diverse processen binnen de eigen BU zijn effectief aan- en bijgestuurd, zodanig dat de beoogde resultaten t.a.v. productiviteit, dienstverlening, kwaliteit, begroting daadwerkelijk zijn gerealiseerd. |
- realisatie kpi’s processen BU;
- effectieve bijsturing bij (dreigende) afwijking.
|
- Relatiebeheer
Bij keyaccounts en in acquisitietrajecten is het full-service-vermogen van de organisatie optimaal gepromoot en (dreigende) verstoringen in de (commerciële) samenwerking met (potentiële) klanten en samenwerkingspartners zijn op een effectieve manier afgehandeld. |
- effectieve inzet in acquisitietrajecten;
- mate van uitbreiding services bij keyaccounts;
- mate waarin (dreigende) relatieproblemen zijn opgelost. |
- Personeelsmanagement
De resultaatbijdragen, ontwikkeling, betrokkenheid en motivatie van medewerkers zijn effectief aangestuurd, evt. ook via operationeel of functioneel leidinggevenden binnen de BU. |
- feitelijke bijdragen medewerkers t.o.v. afspraken;
- feitelijke inzet/ontwikkeling kwaliteiten t.o.v. afspraken;
- beleving/betrokkenheid (individuele) medewerkers;
- naleving kernwaarden, cultuur binnen de BU.
|
- Randvoorwaarden
De BU beschikt over de randvoorwaarden (processen, procedures, middelen, systemen, bezetting etc.) voor het realiseren van effectieve en efficiënte bedrijfsvoering binnen de BU c.q. realiseren van de bijdragen aan de organisatiedoelstellingen. |
- aard/omvang procesverstoringen, ineffectiviteit, in efficiency e.d. door ontbreken randvoorwaarden;
- tijdige bijsturing c.q. escalatie bij (dreigende) issues. |
- Optimalisatie
Aansluitend op het BU-plan en beoogde veranderingen is invulling gegeven aan (projectmatige) optimalisatietrajecten (inhoudelijk en organisatorisch) en zijn deze trajecten effectief aangestuurd met inzet en betrokkenheid van in- en externen. |
- (project)plannen basis voor menings-/besluitvorming;
- realisatie plannen t.o.v. doel, beoogd resultaat, planning, budget e.d. |
- Rapportage en verantwoording
De resultaten van de BU zijn intern gerapporteerd en verantwoord, waarbij inzicht is gegeven in de oorzaak van afwijkingen t.a.v. plannen, doelen, kpi’s en begroting. |
- beschikbaarheid rapportages;
- inzicht in resultaten en oorzaak van afwijkingen;
- basis voor bijsturing van bedrijfsvoering. |
BEZWARENDE WERKOMSTANDIGHEDEN |
niet van toepassing |
SALARISGROEP 11 |