NOK Commercieel medewerker

Commercieel medewerker - Niveau-Onderscheidende Kenmerken

Functiefamilie: Commercie
Kenmerk - COMMERCIEEL MEDEWERKER I COMMERCIEEL MEDEWERKER II COMMERCIEEL MEDEWERKER III +
Focus Geen referentiefunctie beschikbaar
 
 
 
 
 
 
-     het vanuit de backoffice verrichten van ondersteunende (administratieve) werkzaamheden (bezoekafspraken, uitwerken verslagen, e.d.);
-     het opstellen van offertes;
-     het administreren van overeengekomen orders (binnenkomend per telefoon, fax, e-mail etc.) in termen van prijs, levertijd, leverings­voorwaarden.
-     het vanuit de backoffice opstellen en administreren van offertes;
-     het verzorgen van de orderintake (uitvragen/specificeren klantvraag) en monitoring/ orderopvolging.
-     aanvullend op II:
  • het opzetten van offertes, buiten de standaard formats;
  • het controleren en verbeteren van bestaande ondersteunende formats/processen.
Zie referentiefunctie en NOK-bijlage accountmanager
 
 
 
 
Complexiteit -     offertes worden opgemaakt op basis van bestaand format en gestelde kaders;
-     orders zijn reeds overeengekomen.
-     offertes worden opgemaakt op basis van geschetste afspraken, plannen en/of ideeën van accountmanager/commercieel directeur;
-     orderintake wordt zelfstandig verzorgd.
-     aanvullend op II:
.     offertes worden ook op basis van eigen inzicht en inhoudelijke kennis opgemaakt;
.     fungeren als vraagbaak en coördinator van de order (tussen afnemers, buitendienst, interne organisatie);
.     controle op debiteurenpositie/krediettermijnen.
Klantcontact -     het geven van algemene informatie over organisatie en producten en dienstverlening
-     het (reactief/inbound) beantwoorden van klantvragen en stimuleren van upselling-activiteiten.
-     aanvullend op I:
.     bevorderen, stimuleren van de verkoop door het proactief informeren van klanten over portfolio, acties, aanbiedingen etc.;
.     in behandeling nemen van klachten en monitoren opvolging.
-     aanvullend op II: het (zelfstandig) onderhouden van klantcontacten bij bestaande relaties.
Administratie & registratie -     vastleggen van klantinformatie en -gegevens. -     aanvullend op I: tijdig signaleren en rapporteren van bijzonderheden bij bestaande relaties.
  • aanvullend op II: adviseren over kansen/ mogelijkheden vanuit het eigen vakgebied en uitwerken van verbetervoorstellen.
SALARISGROEP   5 6 7  
Indicatief werk- en denkniveau*   MBO MBO MBO/HBO  
* onderdeel competentieprofiel, niet van invloed op het functieniveau
 

Beurzen

Congressen & Bijeenkomsten

Evenementen & Incentives

Entertainment

Kennispartners & preferred suppliers