Kenmerk |
- |
COMMERCIEEL MEDEWERKER I |
COMMERCIEEL MEDEWERKER II |
COMMERCIEEL MEDEWERKER III |
+ |
Focus |
Geen referentiefunctie beschikbaar
|
- het vanuit de backoffice verrichten van ondersteunende (administratieve) werkzaamheden (bezoekafspraken, uitwerken verslagen, e.d.);
- het opstellen van offertes;
- het administreren van overeengekomen orders (binnenkomend per telefoon, fax, e-mail etc.) in termen van prijs, levertijd, leveringsvoorwaarden. |
- het vanuit de backoffice opstellen en administreren van offertes;
- het verzorgen van de orderintake (uitvragen/specificeren klantvraag) en monitoring/ orderopvolging. |
- aanvullend op II:
- het opzetten van offertes, buiten de standaard formats;
- het controleren en verbeteren van bestaande ondersteunende formats/processen.
|
Zie referentiefunctie en NOK-bijlage accountmanager
|
Complexiteit |
- offertes worden opgemaakt op basis van bestaand format en gestelde kaders;
- orders zijn reeds overeengekomen. |
- offertes worden opgemaakt op basis van geschetste afspraken, plannen en/of ideeën van accountmanager/commercieel directeur;
- orderintake wordt zelfstandig verzorgd. |
- aanvullend op II:
. offertes worden ook op basis van eigen inzicht en inhoudelijke kennis opgemaakt;
. fungeren als vraagbaak en coördinator van de order (tussen afnemers, buitendienst, interne organisatie);
. controle op debiteurenpositie/krediettermijnen. |
Klantcontact |
- het geven van algemene informatie over organisatie en producten en dienstverlening
- het (reactief/inbound) beantwoorden van klantvragen en stimuleren van upselling-activiteiten. |
- aanvullend op I:
. bevorderen, stimuleren van de verkoop door het proactief informeren van klanten over portfolio, acties, aanbiedingen etc.;
. in behandeling nemen van klachten en monitoren opvolging. |
- aanvullend op II: het (zelfstandig) onderhouden van klantcontacten bij bestaande relaties. |
Administratie & registratie |
- vastleggen van klantinformatie en -gegevens. |
- aanvullend op I: tijdig signaleren en rapporteren van bijzonderheden bij bestaande relaties. |
- aanvullend op II: adviseren over kansen/ mogelijkheden vanuit het eigen vakgebied en uitwerken van verbetervoorstellen.
|
SALARISGROEP |
|
5 |
6 |
7 |
|
Indicatief werk- en denkniveau* |
|
MBO |
MBO |
MBO/HBO |
|