PROJECTLEIDER I |
Context
De projectleider I komt voor in de standontwerp-, standbouw-, interieurbouw-, rental en evenementenorganisaties en ‑toeleveranciers. De projectleider I is voornamelijk werkzaam op kantoor (projectvoorbereiding) en op projecten in de buitendienst. De projectleider I stuurt een projectteam aan gericht op het realiseren van de projectwerkzaamheden en het verzorgen van de randvoorwaarden. Opdrachten/projecten zijn reeds geacquireerd en klantspecificaties zijn op hoofdlijnen bekend. De projectleider I is verantwoordelijk voor het realiseren van projecten. Focus van de functie ligt op het realiseren van (deel)projecten met een relatief beperkt(e) complexiteit in termen van omvang, multidisciplinariteit, aansturing en vernieuwing. Hiertoe is de projectleider gericht op het aansturen van het team (al dan niet d.m.v. een voorman) en anticiperen op en oplossen van (mogelijke) problemen met belanghebbenden (instanties, klanten, onderaannemers etc.). Het gaat om projecten die in gelijke aard/omvang eerder door de organisatie zijn uitgewerkt en gerealiseerd.
De projectleider wordt onderscheiden op twee niveaus. De verschillen tussen de projectleider I en II zijn uitgewerkt in de bijlage met Niveau-onderscheidende Kenmerken (NOK). |
Organisatie
Direct leidinggevende: vakinhoudelijk leidinggevende
Geeft leiding aan: 20-30 projectmedewerkers |
RESULTAATGEBIEDEN |
RESULTAATINDICATOREN |
1. Projectvoorbereiding
Het projectplan is vertaald naar een personeels-, materiaal-, en tijdsplanning voor de operationele projectwerkzaamheden en de randvoorwaarden (inhuur, financiën) zijn gerealiseerd. |
- actualiteit, juistheid operationeel projectplan;
- haalbaarheid plan/planningen.
|
2. Afstemming opdrachtgever
Op locatie is (indien nodig) afgestemd met opdrachtgever bij wijzigende omstandigheden/klantwens, zodat wordt voldaan aan de kwaliteitseisen en klantspecificaties. |
- inzicht in klantwens;
- klanttevredenheid.
|
3. Projectrealisatie
De operationele en randvoorwaardelijke projectwerkzaamheden zijn effectief aangestuurd en bijgestuurd, zodat de projectplannen worden gerealiseerd en mogelijke verstoringen tijdig zijn opgepakt en opgelost. |
- conform klantafspraken, projectplan;
- tijdige, effectieve bijsturing;
- tevredenheid opdrachtgever;
- (financieel) projectresultaat.
|
4. Leidinggeven
De in- en externe medewerkers zijn (evt. via een voorman) effectief aan- en bijgestuurd, zodat de resultaatbijdragen, ontwikkeling, betrokkenheid en motivatie van medewerkers optimaal benut is. |
- feitelijke bijdragen, ontwikkeling medewerkers t.o.v. afspraken;
- motivatie en betrokkenheid medewerkers.
|
5. Projectrapportage
Er is continu inzicht in de (operationele en financiële) voortgang, en de klantperceptie over de voortgang en kwaliteit van het project, zodat tijdig bijgestuurd kan worden. |
- volledigheid projectdocumentatie;
- inzicht in gemaakte kosten;
- basis t.b.v. facturatie;
- tijdigheid en kwaliteit voortgangsrapportages.
|
BEZWARENDE WERKOMSTANDIGHEDEN |
- kans op letsel door verkeersongevallen als gevolg van verkeersdeelname. |
SALARISGROEP 7 |