TEAMLEIDER II |
Context
De teamleider II komt voor in de standontwerp-, standbouw-, interieurbouw-, rental en evenementenorganisaties en ‑toeleveranciers. In de organisatie worden drie ‘managementlagen’ onderscheiden. De aansturing is georganiseerd vanuit de directie (strategisch niveau), het management draagt zorg voor het tactisch niveau. De teamleiding realiseert de operationele (homogene/eenduidige processen. De teamleider II is gericht op het coördineren en aansturen van de operationele processen en realiseren van de operationele resultaten met inzet en betrokkenheid van medewerkers. Er is sprake van samenhang met aanpalende deelprocessen c.q. impact op primaire dienstverlening (ook in interactie met externen). De kans op verstoring vergt snelle (re)actie in verband met impact op andere deelprocessen c.q. (externe) dienstverlening. Oplossingen zijn veelal bekend, gestandaardiseerd, of met enige flexibiliteit hanteerbaar.
De teamleider wordt onderscheiden op drie niveaus. De verschillen tussen de teamleider I, II en III zijn uitgewerkt in de bijlage met Niveau-onderscheidende Kenmerken (NOK). |
Organisatie
Direct leidinggevende: vakinhoudelijk leidinggevende
Geeft leiding aan: ca. 5-10 medewerkers |
RESULTAATGEBIEDEN |
RESULTAATINDICATOREN |
1. Input planvorming
Vanuit inzicht in ontwikkelingen en prestaties van het eigen team is input geleverd aan de planvorming voor de afdeling. |
- input basis voor menings-/besluitvorming;
- acceptatie, draagvlak voor teamplan. |
2. Operationeel resultaat
De operationele processen binnen het eigen team zijn effectief aan- en bijgestuurd, zodanig dat de beoogde resultaten voor productiviteit, dienstverlening, kwaliteit en budget daadwerkelijk zijn gerealiseerd. |
- realisatie operationele KPI’s eigen proces;
- effectieve bijsturing bij (dreigende) afwijking. |
3. Operationele randvoorwaarden
De operationele randvoorwaarden (processen, procedures, middelen, systemen, instructies, bezetting e.d.) voor een ongestoorde voortgang en effectieve uitvoering van het operationeel proces zijn beschikbaar, ook voor specifiek toegewezen (eenduidige) aandachtsgebieden. |
- minimalisatie aard/omvang procesverstoringen door optimalisatie operationele randvoorwaarden. |
4. Verbetering & optimalisatie
Vanuit inzicht in ontwikkelingen en structurele verstoringen is inhoudelijk en organisatorisch bijgedragen aan de uitwerking en implementatie van verbeteringen in het operationeel (deel)proces, ook voor specifiek toegewezen aandachtsgebieden. |
- input basis voor menings-/besluitvorming;
- inhoudelijke bijdragen aan uitwerking aansluitend op vraag-/probleemstelling;
- effectieve implementatie in operationeel proces. |
5. Leidinggeven
De in- en externe medewerkers zijn effectief aan- en bijgestuurd, zodat de resultaatbijdragen, ontwikkeling, betrokkenheid en motivatie van medewerkers optimaal benut is. |
- feitelijke bijdragen, ontwikkeling medewerkers t.o.v. afspraken;
- motivatie en betrokkenheid medewerkers. |
6. Rapportage & verantwoording
De operationele resultaten van het team zijn intern gerapporteerd en verantwoord, waarbij inzicht is gegeven in de oorzaak van afwijkingen t.a.v. KPI’s, normen en budget. |
- beschikbaarheid rapportages;
- inzicht in resultaten en oorzaak van afwijkingen. |
BEZWARENDE WERKOMSTANDIGHEDEN |
niet van toepassing |
SALARISGROEP 8 |