Actiegroep 'spijkert' manifest ter promotie van live-communicatie op de RAI Amsterdam
Een collectief van zes professionals heeft hun overtuiging samengevat in een manifest: persoonlijk contact als hét communicatiemiddel van de toekomst. Dat manifest wordt 4 december op de "kathedraal van hun industrie 'gespijkerd', de Amsterdam RAI", aldus de groep.
Een pakkende samenvatting wordt a.s. donderdag 4 december om 17.30 uur op de kathedraal van hun industrie 'gespijkerd', de Amsterdam RAI. Met het manifest wil de actiegroep duidelijk maken waarom de kracht van live-communicatie zo waardevol en kansrijk is, vooral in een maatschappij die steeds digitaler wordt.
De ‘klik’ die ontstaat bij de persoonlijke ontmoeting, is dikwijls waardevoller dan de klik van een muis. Dat is een van hun standpunten. Live-communicatie is het medium dat gemakkelijk tot affectie en loyaliteit leidt, mits doordacht vormgegeven en goed ingebed in de marketing- en communicatiestrategie. Het collectief pleit voor meer aandacht bij marketeers en vakgenoten voor live-communicatie. Iedereen wil ‘dicht bij de doelgroep’ zijn. Live-communicatie is de ultieme manier om zo dicht mogelijk bij ze te komen. Dat is de onderbouwing van hun stelling dat er, met de juiste doelen en de juiste aanpak, meer uit live-communicatie te halen valt dan algemeen wordt aangenomen.
Kippenvel
Het collectief heet 'Kippenvel', vanuit de gedachte dat de eigen ervaring, waarmee live-communicatie altijd gepaard gaat, je écht kan raken. In april zal een live workshop georganiseerd worden voor marketeers die de kracht van 'live' graag aan den lijve willen ondervinden. 'Kippenvel'is een onafhankelijk en niet-commercieel initiatief. Het roept andere live-professionals op zich - kosteloos en zonder verplichtingen - aan te sluiten, teneinde het medium en het initiatief kracht bij te zetten.