Amsterdam RAI beloont meest duurzame leverancier
Amsterdam RAI is als groenste beurs- en congresgebouw van Europa een groot voorstander van duurzame producten. Dit jaar heeft Amsterdam RAI een primeur op Amsterdam Duurzaam, 1 juli in de Westergasfabriek: de eerste editie van het Duurzame Producten Initiatief. Laarhoven Design sleepte de hoofdprijs in de wacht met haar inzending van de duurzame banner, Roll-up 1 Green.
Amsterdam RAI gelooft dat duurzaamheid waarde toevoegt aan de organisatie en wil als evenementenorganisatie in 5 jaar koploper zijn in Europa op het gebied van duurzaamheid. De RAI heeft een actief MVO- beleid en jaarlijks worden er een hele reeks activiteiten ontplooid om duurzame waarde te creëren. Het Duurzame Producten Initiatief is de nieuwste en veelbelovende actie.
Streven naar een groen beurspakket voor exposanten
Jaarlijks ontvangt Amsterdam RAI circa 15.000 exposanten. Om hun stands op te bouwen en optimaal in te richten, nemen zij voor miljoenen aan producten af in de webwinkel van Amsterdam RAI. Hier valt dus veel winst te behalen als het gaat om duurzaamheid en daarom heeft de RAI het Duurzame Producten Initiatief ontplooid.
Ruim 300 leveranciers in de eventindustrie werden aangeschreven en dat resulteerde in 20 kwalitatief hoogwaardige inzendingen. Om de onafhankelijkheid te garanderen en gebruik te maken van de expertise zijn vertegenwoordigers van SEARCH, Milieu & Natuur, CLC-VECTA en Amsterdam Innovatie Motor gevraagd om in de jury plaats te nemen. Laarhoven Design werd unaniem als winnaar gekozen en wordt een jaar lang gepromoot en ingezet bij alle RAI-beurzen.
In de productie van de duurzame banner van Laarhoven design wordt 80% energie bespaard, schadelijke stoffen zijn gereduceerd tot bijna nul en de prints kunnen vervangen worden. Cedric Rachmad, Laarhoven design: ''Wij zijn trots dat wij de meest duurzame leverancier van Amsterdam RAI zijn. Het past bij onze filosofie dat wij altijd streven naar een duurzame relatie met onze klanten en partners.''
Duurzame Producten Initiatief 2012
Volgend jaar hoopt Amsterdam RAI voor de tweede editie van het Duurzame Producten Initiatief nog meer inzendingen te verwelkomen. Ook startende ondernemers worden aangespoord hun innovaties aan te melden. Doel is dat de wedstrijd wijdverbreid raakt onder alle leveranciers in de evenementenbranche: Amsterdam RAI zet erop in om samen met haar leveranciers te verduurzamen.
Klik hier voor de foto waarop (vlnr) Theo Lingmont, Amsterdam RAI, Cedric Rachmad, Laarhoven design en Joke van Antwerpen, jury voorzitter, te zien zijn.