Artexis Easyfairs stelt nieuwe naam, strategie en bedrijfsidentiteit voor
Artexis Easyfairs is formeel samengevoegd tot één organisatie met een gemeenschappelijke bedrijfsidentiteit en missie: ‘Visit the future’. De gezamenlijke visie is ‘community’s dienen, toonaangevend zijn op het vlak van marketing en technologie, talent ontwikkelen en best practices binnen de Groep delen’.
De missie, strategie en nieuwe identiteit worden in detail beschreven in het activiteitenverslag 2013-14 van Artexis Easyfairs, dat gisteren gepubliceerd werd.
Eric Everard, oprichter en directeur van Artexis Easyfairs, verklaart: "Dit zijn zeer opwindende tijden voor de meetings- en evenementensector. Dankzij onze nieuwe bedrijfsstrategie kunnen we een sleutelrol spelen in de evolutie van onze sector, voortbouwend op de vele synergieën binnen onze activiteiten."
De nieuwe Groep heet Artexis Easyfairs en omvat twee divisies die elk onder een andere merknaam handelen:
Easyfairs: organisator van evenementen, die community’s een blik gunt op hun toekomst, hen de tools en knowhow aanreikt om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien en een positieve ervaring biedt die hun leven kan veranderen.
Artexis: eigenaar en manager van evenementenlocaties, die gepersonaliseerde en vernieuwende diensten biedt om de evenementen van de onderneming tot een succes te maken en tegelijk de gemeentelijke, lokale en regionale economie te stimuleren en te ontwikkelen.
"Na de recente bekendmaking van onze Artexis-SMG joint venture zijn we vastberaden om een nog grotere impact te hebben op de economieën, dankzij uitmuntendheid in het beheer van openbare en particuliere conferentie- en expositiecentra", stelt Everard.
Gediversifieerde evenementen en locaties
Easyfairs blijft zijn doel nastreven om het organiseren van beurzen voor alle deelnemers makkelijk te maken, maar doet dat voortaan via een bredere waaier aan gediversifieerde evenementformules. Die omvatten, maar zijn niet beperkt tot, de ‘all-in formule’ waarbij Easyfairs zorgt voor de ruimte, de standenbouw, de dienstverlening en promotionele middelen; een formule waarbij enkel de naakte oppervlakte gehuurd wordt; de Confexformule voor een beurs met een conferentie, ; en business summit formule.
Artexis blijft verder locaties voor multi-format uitbouwen, waar allerlei evenementen georganiseerd kunnen worden, van beurzen en conferenties tot concerten en sportevenementen.
Artexis Easyfairs publiceerde gisteren zijn activiteitenverslag 2013-14. Dat bevat een overzicht van de successen van het bedrijf in de afgelopen twee jaar en de doelstellingen voor de toekomst.
"Artexis Easyfairs is een familiebedrijf, een belangrijke eigenschap, want dit laat ons toe een langetermijnvisie na te streven", stelt Everard. "We herinvesteren 80% van onze winst in onze toekomstige projecten en activiteiten. In 2013-14 versterkten we onze financiële basis. De equity value van de groep steeg met 43%, terwijl de netto schuld-equity ratio daalde van 53% naar 16%."
"De groep is dan ook goed geplaatst om de groeidoelstellingen te realiseren. Ik nodig u graag uit om het volledige verhaal te ontdekken in het pas gepubliceerde activiteitenverslag", besluit Everard.