BPP en NUB tekenen intentieverklaring voor verdergaande samenwerking
De besturen van Bureau Promotie Podiumkunsten en het Nederlands Uitburo hebben een intentieverklaring getekend om vanaf 1 januari 2012 concrete stappen te zetten in het kader van een intensieve strategische samenwerking. Beide organisaties zien grote voordelen in een partnership en zetten in op maximale synergie. De besturen vinden het belangrijk dat culturele organisaties in deze tijd hun krachten bundelen. Voor de zomer van 2012 zal op basis van een tussenevaluatie besloten worden of de samenwerking doorgezet kan worden richting een fusie.
De samenwerking zal in eerste instantie gericht zijn op de Uitbase (de gegevensbank met agenda-informatie over de cultuursector) en de DigiBeurs (het digitale platform voor marketing- en promotiemateriaal in de podiumkunsten), de promotie van de PODIUM Cadeaukaart en de Uitagenda.
Belangrijk aandachtspunt hierbij is het goed blijven behartigen van alle belangen van de achterban: de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties, de Vereniging Vrije Theaterproducenten, de Nederlandse Associatie voor Podiumkunsten, de Stichting Promotie Theater- en Concertbezoek en de lokale en regionale Uitburo’s.
Voor nadere informatie over de intentieverklaring en samenwerking kan je contact opnemen met Peter Joziasse, directeur Bureau Promotie Podiumkunsten via +31 (0)20 - 578 92 00 / peter@promotiepodiumkunsten.nl of met Margot Gerené, directeur Nederlands Uitburo via +31 (0)20 - 616 01 61 / m.gerene@nederlandsuitburo.nl.