Easyfairs uitgeroepen tot Best Managed Company

25-5-2019

Easyfairs, de Brusselse eventorganisator, is door Deloitte uitgeroepen tot “Best Managed Company” en heeft nu het exclusieve recht om het BMC-keurmerk te gebruiken. De prijs werd uitgereikt tijdens een galaceremonie aansluitend op de Belgium’s Best Managed Companies Convention, die op vrijdag 3 mei 2019 in Brussel plaatsvond. Deze nieuwe erkenning volgt kort nadat het bedrijf in 2018 werd uitgeroepen tot “Onderneming van het Jaar®” en in 2019 het certificaat Great Place to Work ontving.
 
BMC-programma
Het Best Managed Companies (BMC)-programma coacht en erkent particuliere ondernemingen die op het hoogste niveau presteren. Om voor het BMC-label in aanmerking te komen, moet het bedrijf een gedetailleerde aanvraag indienen, die vier domeinen beslaat: strategie, capaciteiten, inzet en financiële resultaten.
 
“Het is een grote eer om erkend te worden als Best Managed Company, maar dit is veel meer dan zomaar een badge: het draait ook om een permanent proces van leren en verbeteren. Tijdens de voorbereiding van de 13.000 woorden tellende aanvraag die we indienden, hebben we veel geleerd over ons bedrijf, zijn kracht en grote eigenheid, en de best practices waarmee Easyfairs zich onderscheidt. We hebben ook acties geïdentificeerd die we kunnen en moeten ondernemen om verder te evolueren”, vertelt Eric Everard, oprichter van Easyfairs en CEO van de Groep.
 
“Elk evenement moet ten dienste staan van de gemeenschappen, hen een blik op hun toekomst bieden, directe contacten tussen de leden van dezelfde gemeenschap vergemakkelijken en hen een echt transformerende ervaring bieden”, verklaart Anne Lafère, Chief Operations Officer, Easyfairs. “Meer in het algemeen willen we toonaangevend zijn op het vlak van technologie en marketinginnovatie om de Return on Investment (ROI) en Return on Time (ROT) van onze bezoekers en exposanten te verbeteren.”
 
Good2Great
Veel van de strategische initiatieven die in de aanvraag worden beschreven, maken deel uit van het “Good2Great”-plan van Easyfairs. Good2Great, gelanceerd in december 2017, is een programma binnen de hele onderneming om de portefeuille van evenementen en locaties en de operationele efficiëntie van Easyfairs te optimaliseren. De volgende fase, “Beyond 2020”, heeft als doel een strategische langetermijnvisie te ontwikkelen voor het veroveren van nieuwe markten en gebieden.
 
Zowel Eric Everard als Chief Operations Officer Anne Lafère benadrukken dat de basis voor het succes van Easyfairs ligt bij het aantrekken, ontwikkelen en behouden van talent. Lafère licht toe: “Onze Easyfairs Academy, met als motto ‘Boost your future’, promoot en ondersteunt een cultuur van levenslang leren, waarbij alle medewerkers van Easyfairs, ongeacht hun geografische locatie en verantwoordelijkheden, met alle belangrijke competenties in aanraking komen door middel van responsief lesmateriaal en het gebruik van de nieuwste e-learningtechnologieën. De benoeming tot BMC zal ons merk verder versterken bij onze medewerkers. Easyfairs is een geweldige plek om te werken!”
 
Easier
Sinds de oprichting 20 jaar geleden kende Easyfairs een groei van 13 procent per jaar, dankzij de lancering van nieuwe eventmerken, de ontwikkeling en geocloning van bestaande merken en de overname van merken van andere organisatoren. “Ieder jaar herinvesteren we 80 procent van onze winst in toekomstige projecten en activiteiten”, vertelt Everard. Easyfairs heeft momenteel 750 medewerkers in dienst, organiseert 218 evenementen in 17 landen en beheert beurshallen in België, Nederland en Zweden.
 
“De bekroning tot Best Managed Company is een grote kroon op het werk van elke werknemer in het bedrijf. We ontwikkelden een unieke bedrijfscultuur, waarin iedereen actief wordt aangemoedigd om dingen ‘easier’ te maken: de beleving voor onze bezoekers, exposanten, partners en medewerkers vereenvoudigen en verbeteren, en alles gebruiksvriendelijk, vernieuwend en transformerend maken”, besluit Everard.


 

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers