eHerkenning straks onmisbaar voor ondernemers
Ondernemers zullen steeds vaker eHerkenning van minimaal niveau 3 nodig hebben om zich online te kunnen identificeren bij de overheid. Daarom start CLC-VECTA in samenwerking met MKB-Nederland en VNO-NCW een voorlichtingscampagne voor ondernemers.
Digitale Sleutel
eHerkenning is een digitale sleutel waarmee ondernemers toegang krijgen tot de online dienstverlening van overheidsorganisaties. Zo doen ze op één manier, met één inlogmiddel veilig en online zaken met de Rijksoverheid, gemeenten, provincies, waterschappen en andere publieke organisaties. Aan dit inlogmiddel zijn kosten verbonden, maar hier staat een hoge mate van veiligheid en gebruiksgemak tegenover.
Geen eHerkenning? Geen toegang!
Er ligt nu een wet in de Tweede Kamer die van eHerkenning straks dé standaardoplossing voor ondernemers maakt. Daardoor stellen instanties het gebruik van eHerkenning steeds vaker verplicht. Zo is het vanaf 1 november 2019 niet meer mogelijk om zonder eHerkenning in te loggen bij het UWV om werknemers ziek te melden. Bij de Belastingdienst is het mogelijk om met eHerkenning de btw-aangifte te doen of een douanevergunning aan te vragen. Maar ook voor het aanvragen van een subsidie of voor het aanvragen van een VOG-verklaring voor een werknemer is eHerkenning nodig. Het is dus belangrijk dat ondernemers snel eHerkenning gaan gebruiken of hun niveau als nodig upgraden.
Wacht niet langer
Heeft jouw bedrijf nog geen eHerkenning inlogmiddel? Vraag het nu aan!
Meer weten? Klik hier.