Faber aan boord bij de Volvo Ocean Race
Op 14 oktober 2017 klinkt in de Spaanse stad Alicante het startschot van de Volvo Ocean Race 2017-18. De race start op 22 oktober en voert de zeven deelnemende teams in 45.000 zeemijlen de wereld rond – ze bevaren vier oceanen, tikken zes continenten en 12 gaststeden aan, waarna ze eind juni 2018 finishen in Den Haag. Faber Audiovisuals reist als officiële AV race supplier voor de zeilrace om de wereld uit om het evenement audiovisueel perfect te laten verlopen.
“Faber Audiovisuals reist acht maanden lang met de Volvo Ocean Race mee om de Village Experience met twee volledige videosets te ondersteunen”, steekt Jeroen Jongenelen van Faber van wal. “Alle materialen worden per boot naar elke locatie getransporteerd. Daarom hebben we een tweetal sets nodig, die afwisselend worden ingezet. Terwijl set 1 in Alicante wordt gebruikt, reist set 2 naar Lissabon. Set 1 gaat vervolgens weer naar Kaapstad, enzovoort.”
De Village Experience vormt een centraal platform, waar videoschermen bezoekers op meeslepende wijze meenemen op zee. Ook wordt hen met de Race Experience een kijkje geboden in de diverse compartimenten van een boot en biedt de door Faber Audiovisuals verzorgde apparatuur praktische informatie en informatie over de duurzaamheidscampagne van de race ‘Turn the Tide on Plastic’. Jongenelen: “Wij verzorgen de projectie, de LED-schermen, de aansturing, licht en geluid.”
“De organisatie van de Volvo Ocean Race selecteerde Faber Audiovisuals vanwege de veelzijdigheid van onze apparatuur en onze kennis, waardoor wij in kant-en-klare oplossingen kunnen meedenken. Bovendien zijn wij een wereldwijde speler, waardoor wij gemakkelijk op verschillende continenten kunnen acteren.” Gedurende de hele race reist Faber Audiovisuals met drie man sterk de wereld over. “Volvo Ocean Race is een topsportevenement, dat de hele wereld als speelveld gebruikt, dus wij zijn zelf ook enthousiast om hier als officiële leverancier aan verbonden te zijn.”