High Five, het all-in accommodatieconcept van Jaarbeurs Utrecht, stevent af op recordjaar
High Five heeft met nog 13 achtereenvolgende beurzen en events de komende drie maanden een zeer succesvol jaar. Naar verwachting sluit de teller op 21 verhuringen eind 2013, goed voor 17.500 (netto) vierkante meter verhuurd oppervlak. Dit betreft een groei van ruim 30% en ongeveer een verdubbeling ten opzichte van het eerste exploitatie jaar.
Dat de formule toekomst heeft blijkt ook uit de retentiecijfers. De helft van de organisatoren is een terugkerende klant. En vanuit het High Five concept laten deze titels tevens per editie een groei zien in omvang. Gevestigde beurzen en evenementen zoals Telecom Time, Management Support, Health & Beautiful, en Kerk & Gemeente hebben in 2013 voor High Five gekozen.
De formule van High Five is even doeltreffend als efficiënt. Belangrijkste pijlers zijn flexibiliteit, laagdrempeligheid, all-in en transparantie. 'Onze klanten betalen een vaste prijs per vierkante meter en ontvangen daarvoor een volledig ingerichte en eigentijdse beursvloer. Daar zit alles in wat men nodig heeft. Van standbouw tot cateringpunten. Het is plug and play' aldus Pieter Simons, manager Business Development bij Jaarbeurs Utrecht. De propositie van High Five biedt klanten, naast het kostenvoordeel, de mogelijkheid zich volledig te focussen op de marketing en sales van het event. Het organiseren van de locatie en de faciliteiten is al geregeld. High Five wordt dikwijls als pilot ingezet voor nieuwe ideeën en concepten. Ook 2014 laat een prima vooruitzicht zien.
De ruimtes van High Five bevinden zich op de eerste verdieping van het hallencomplex en variëren van 500 m2 tot 3.250 m2. Daarnaast grenst High Five aan het innovatieve centrum Media Plaza en het nieuwe congresgebied Supernova.