Invitado gebruikt zoektechnieken Tinder voor SecondHome.nl

31-8-2019

Het zoeken naar een tweede huis via SecondHome.nl, is door de Rotterdamse registratiespecialist Invitado voorzien van dezelfde zoektechnieken als het zoeken naar een nieuwe liefde via Tinder. Fairs Consult, organisator van de toonaangevende Second Home-beurzen, klopte voor hun nieuwe website aan bij de vaste Rotterdamse registratiepartner van de beurzen. Gebruikmakend van de jarenlange online expertise die binnen het moederbedrijf HVMP Internet Marketing werd opgedaan, staat die website dankzij Invitado nu voor zowel de Nederlandse als de Belgische markt als een huis.
 

Meerdere beurzen per jaar
Fairs Consult uit Bunnik organiseerde in binnen- en buitenland al talloze succesvolle edities van hun Second Home-beurzen. De eerstvolgende Nederlandse editie vindt van 4 tot en met 6 oktober weer plaats in de Utrechtse Jaarbeurs. Een week later is België aan de beurt, in Flanders Expo Gent. Van de nieuwe website is er zowel een Nederlandse versie (secondhome.nl) als een Belgische variant (secondhome-expo.be). Net als de consumentenbeurzen, brengen ook deze websites vraag en aanbod bij elkaar.

Totaaloplossing
Van Customer journey mapping en de eerste designs, tot het ontwikkelen en bouwen van de website en het bepalen van de tone of voice: de online specialisten van Invitado - de developers,  de UX-designer, de copywriter en een dedicated project manager - waren zeer nauw bij elke stap betrokken en konden Fairs Consult de totaaloplossing bieden die de organisatie zocht.

Customer journeys
Aanbieders, makelaars, huizenzoekers, exposanten… de customer journeys van de verschillende actieve persona's die de site bezoeken lopen kriskras door elkaar heen. Invitado bracht ze in kaart en richtte de website hier volledig op in, waarbij ook het moment waarop de site bezocht wordt (voor, tijdens of na een beurs) bepalend is voor de getoonde inhoud. Zo vinden ingelogde bezoekers altijd snel hun weg, zowel in de webcontent als in het huizenaanbod.

Landendossiers en actueel aanbod
De nieuwe site is enerzijds een medium om de beurzen te promoten en online tickets te verkopen. Daarnaast richt de website zich op de aanbieders van vakantiewoningen en tweede huizen, en natuurlijk worden ook de online huizenzoekers op hun wenken bediend. Via landendossiers met essentiële land-specifieke informatie, maar belangrijker nog: met een enorme database waarin het actuele aanbod van talloze toonaangevende aanbieders te vinden zijn. Met nu al meer dan 4000 huizen in bijna 20 landen is Secondhome.nl onbetwist hét portal voor tweede huizen, en het aanbod groeit dagelijks.

Geavanceerde zoektechniek
Voor het doorzoeken en filteren van de database implementeerde Invitado Elasticsearch, een Nederlandse online zoektechniek die ook onder de motorkap van bijvoorbeeld Tinder en Uber te vinden is. Deze flexibele zoekmethode garandeert niet alleen dat huizenzoekers het enorme aanbod snel kunnen doorzoeken, maar ook dat de zoekresultaten naadloos aansluiten bij de query. Dit geeft een enorme boost aan de conversie van de website en helpt de bezoekers daadwerkelijk bij het zetten van de eerste stap naar een tweede huis.

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers