Jaarbeurs introduceert Beautyspot.nl live edition

14-5-2015

De online community van de beautybranche Beautyspot.nl komt dit najaar tot leven tijdens een live edition, een inspirerende, fysieke ontmoetingsplaats waar de professional een voorsprong kan pakken. In het gedeelte Beauty2Inspire staat inspiratie opdoen, demonstraties met specifieke thema’s, netwerken en uitwisseling van kennis centraal. In het Beauty2Shop deel is alle ruimte om aankopen te doen in een stijlvolle omgeving. De Beautyspot.nl live edition vindt plaats op zaterdag 12 en zondag 13 september 2015 in de Jaarbeurs in Utrecht.

Nieuw concept
“Het nieuwe concept ligt in lijn met Beautyspot.nl, het online platform van Jaarbeurs voor de beautybranche”, aldus Audrey Wilschut, Brand Manager bij Jaarbeurs. We hebben gekeken naar ontwikkelingen in de markt en naar de wensen van beautyprofessionals en leveranciers. Door twee Jaarbeurskrachten te bundelen - Beautyspot.nl als online en de Jaarbeurs als fysieke ontmoetingsplaats – kunnen we een allesomvattend concept neerzetten. De Beautyspot.nl live edition biedt een podium voor de hele professionele beautybranche in een omgeving die zich kenmerkt door stijlvolle, zakelijke elementen en een hoge mate van hospitality.”

Beauty Salon dimensions vervallen
Met dit nieuwe concept sluit Jaarbeurs aan bij de wens van de beautyprofessional die naar de toekomst kijkt. Een professional die 365 dagen per jaar, 24/7 in contact wil zijn met leveranciers en daarnaast ook een fysiek platform wenst. Beauty Salon dimensions voldeed niet meer aan die wensen en komt in zijn geheel te vervallen.

Scheiding tussen twee delen
Het meest in het oog springend, is de scheiding tussen twee delen: Beauty2Inspire en Beauty2Shop. De beautyprofessional wil live demonstraties zien, leveranciers ontmoeten en geïnspireerd worden. Dat is allemaal te vinden onder de noemer Beauty2Inspire. Ook zijn er eyecatchers zoals de Beauty Boulevard, een ruim tien meter lang, spierwit podium waar dagelijks de nieuwste behandelingen gegeven worden. Hier vindt de professional in twee theaters de Beauty Academy waar bekende sprekers uit de branche de bezoekers verrassen met presentaties die stuk voor stuk aansluiten op de actualiteit. In een speciale Beauty VIP-lounge vinden geregisseerde ontmoetingen plaats. Alles is erop gericht om de beautyprofessional op een hoogwaardig niveau te inspireren en informeren.

Voor het Beauty2Shop deel is een duidelijke keuze gemaakt. 94 procent van de professionals heeft aangegeven regelmatig aankopen te doen op de beurs. Vandaar dat verkoop zeker een rol speelt, maar nu in een apart deel.

Bron: Expovisie
 

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers