NBTC en Ryanair gaan driejarige samenwerking aan voor promotie Citybreaks Nederland
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en Ryanair gaan samenwerken in de promotie van Citybreaks naar Nederland. De twee organisaties gaan de komende drie jaar Citybreaks via Eindhoven Airport onder de aandacht te brengen van de Britse, Spaanse, Italiaanse en Zweedse markten.
Zij investeren gezamenlijk € 3 miljoen in een campagne die de Europese toerist moet verleiden een van de steden van Nederland te bezoeken.
Meer bereik door gezamenlijke marketing
Andrew van der Feltz, directeur Business Development & Operations bij NBTC: “Deze samenwerking met Ryanair past binnen onze strategie om zo veel mogelijk relevante (inter)nationale partners en middelen te bundelen om de marketingkracht voor de bestemming Nederland te vergroten. Met deze structurele samenwerking kunnen wij de interesse voor Nederland en de toeristenstromen naar de Nederlandse steden laten groeien vanuit de markten die voor Nederland belangrijk zijn. Met de driejarige samenwerking binnen de Citybreak-campagne, die samen met acht Nederlandse steden wordt uitgevoerd, dragen we bij aan de beoogde 800.000 extra stedenbezoekers en de bestedingen die hiermee samenhangen: zo’n € 346 miljoen.”
Henrike Schmidt, Sales & Marketing Manager voor Nederland bij Ryanair: “Deze samenwerking zorgt voor een toename van het aantal inkomende toeristen uit enkele belangrijke markten. Wij zijn bijzonder enthousiast met het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen te mogen samenwerken in deze uitdagende tijden, te meer daar Ryanair blijft groeien op de Nederlandse markt en hier onlangs zijn eerste vestiging heeft geopend. Ryanair vliegt nu op drie vliegvelden in Nederland en biedt meer dan 40 routes uit negen landen waarbij jaarlijks meer dan twee miljoen passagiers worden vervoerd. Het aantal passagiers in Eindhoven, het aankomstvliegveld voor deze campagne, is ook blijven groeien waarbij we alleen afgelopen jaar al een toename van 15% zagen. Wij verwachten dat deze trend zich in 2012 voortzet. Hierdoor is het belang van deze campagne evident en deze samenwerking die er voor moeten zorgen dat Ryanair-passagiers de omliggende steden bezoeken en ervaren hoe Nederland leeft.”
Bron: Meeting Magazine