Nieuw lid Raad van Commissarissen van RAI Holding BV
RAI Holding B.V., die 100% aandeelhouder is van RAI Amsterdam B.V., verwelkomt René Takens als vijfde lid van de Raad van Commissarissen samen met Annemarie van Gaal, Otto Ambagtsheer, Marielle de Macker en Michiel Broere. René was 20 jaar CEO van het internationaal beursgenoteerde Accell Group N.V. Daarnaast bekleedt hij verschillende commissariaten. René was hiervoor al nauw betrokken bij RAI Holding B.V. als lid van de RAI Vereniging, de meerderheidsaandeelhouder van RAI Holding. René zal ook deel uitmaken van de auditcommissie.
Otto Ambagtsheer trad in oktober 2020 toe tot de Raad van Commissarissen van RAI Holding B.V. en werd per 1 september 2021 benoemd tot voorzitter van de Raad van Commissarissen. Otto is CEO van VIA Outlets, bekend van haar premium fashion outlets in heel Europa, zoals Batavia Stad Fashion Outlet. Daarvoor was hij regionaal directeur Benelux bij Unibail-Rodamco-Westfield en bekleedde hij diverse functies bij Schiphol Group, waaronder bij Schiphol Real Estate. Annemarie van Gaal is benoemd tot vicevoorzitter van de Raad van Commissarissen.
Toekomstige ambities van RAI Amsterdam
RAI Amsterdam heeft de ambitie om meer verbonden te zijn met de stad en haar inwoners. In de ruimtelijke visie 2030 zijn initiatieven gebundeld om het imago op en rond het Europaplein te verbeteren, het aantal logistieke bewegingen te verminderen en de verbinding met de stad te vergroten. Dit plan voorziet onder meer in een groene multifunctionele woning met ruimte voor bedrijvigheid, recreatie, horeca en buurtfuncties.
RAI geeft economische impuls aan regio Amsterdam
De evenementen die plaatsvinden in het beurs- en congrescentrum van RAI geven Amsterdam en omstreken een economische impuls. In 2019, het laatste jaar voor de Coronacrisis, zijn ruim 31.500 hotelreserveringen verwerkt door RAI, goed voor meer dan 105.000 overnachtingen. Naast hotels profiteerden ook de culturele sector, uitgaansgelegenheden en detailhandel van deze bezoeken. ''Gemiddeld genomen is iedere euro besteed aan de RAI, zeven euro voor de regio Amsterdam. Denk aan hotelovernachtingen en bestedingen in de horeca, musea en de detailhandel. Kortom: onze evenementen zijn goed voor omzet en werkgelegenheid’’; aldus Paul Riemens CEO bij RAI Amsterdam.