PR-event LG: 20 gewonden

21-8-2013

Een pr-event van LG in Seoul (Zuid-Korea) is helemaal uit de hand gelopen. Bij de introductie van de nieuwe G2-smartphone vielen 20 gewonden.

In het kader van LG's campagne 'G in the cloud' liet het bedrijf honderd balonnen op met daarin telkens een voucher voor een gratis G2-smartphone van 850 dollar. Leuk gevonden, maar het gind helemaal mis toen mensen de ballonnen neer probeerden te halen met BB-guns en messen op stokken, meldt de BBC.

In de chaos werden 20 mensen gewond. Zeven van hen werden voor verzorging naar het ziekenhuis overgebracht. De stunt levert LG (ongewild) wereldwijde publiciteit op voor het G2-toestel. Het concern biedt haar excuses aan en belooft alle medische kosten te vergoeden. LG heeft andere, soortgelijke PR-events afgelast. Het bedrijf maakt zich 'zorgen' omtrent de veiligheid.

Bron: Eventplanner.be / .nl

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers