Publique publiceert eerste magazine voor livecommunicatie
De eerste uitgave van het nieuwe magazine Publique, gericht op livecommunicatie, is gister gelanceerd. Publique publiceert onafhankelijke informatie voor professionals die evenementen gebruiken voor marketing, communicatie, personeelsbinding, relatiebeheer, welzijn en sociaaleconomische doeleinden.
Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW, vertelt in de eerste print-editie over de samenwerking met dance-event ADE en hoe het denimmerk livecommunicatie inzet om steeds weer nieuwe doelgroepen te bereiken. Ben van Berkel, internationaal bekend om zijn unieke benadering van moderne architectuur en stedenbouw, geeft zijn visie op de ontwikkeling van toekomstbestendige event venues. En Claar van Ittersum, Lead Events bij de Kamer van Koophandel, legt uit hoe haar eventteam de transitie doormaakt van logistieke service-afdeling naar strategisch gesprekspartner.
Andere thema's in het magazine zijn onder meer inclusieve incentivereizen, het gebruik van events als recruitmentinstrument, de consolidatieslag onder evenementenbureaus, live als contentmarketingtool en de stijgende prijzen van festivaltickets.
Het tijdschrift heeft een oplage van 7.000 exemplaren en wordt verspreid onder beslissers van de top 2.500 bedrijven en organisaties in Nederland en 500 ondernemingen in de meetingindustrie. Daarnaast is een online bladervariant te lezen op publique.nl.
Essentiële ontwikkelingen
Edwin Nunnink, hoofdredacteur van Publique, benadrukt de focus op het hele spectrum van livecommunicatie, inclusief beurzen, congressen, bedrijfsevenementen, incentivereizen, sportevenementen en festivals. “Dit maakt het mogelijk om dieper in te gaan op essentiële ontwikkelingen op het gebied van livecommunicatie en door kruisbestuiving creatieve en effectieve oplossingen uit de diverse segmenten te delen. Ook hebben we continu oog voor maatschappelijke ontwikkelingen die invloed hebben op de toekomstige invulling van deze unieke vorm van marketingcommunicatie. Publique biedt daarmee één centraal platform met alle relevante informatie over de strategische inzet van evenementen.”
Live Industry Dashboard
Een kernonderdeel van de website is het Live Industry Dashboard, dat resultaten van praktijkgericht en fundamenteel onderzoek in de sector van livecommunicatie bundelt. Publique start de komende maanden ook zelf een aantal onderzoeken in samenwerking met diverse branche-partners.
Deze maand wordt ook VenueNL uitgebracht, een exclusief salontafelboek dat de architectuur en diversiteit van Nederlandse ontmoetingslocaties belicht. Zowel Publique als VenueNL zijn publicaties van Zynchrone Media.
www.publique.nl