Slechts 1 op de 5 Live Communication bedrijven doet 'iets' met MVO

12-3-2012

Ook al was de publieke belangstelling voor de presentatie van het rapport 'MVO in de Live Communicatiebranche, een stand van zaken' erg matig, toch waren de aanwezig geschokt en tevens betrokken bij de uitkomsten: slechts 20% in onze branche 'doet' aan MVO en slechts 1 op de 20 is in het bezit van een keurmerk.

Riemer Rijpkema presenteerde samen met EventBranche.nl het onderzoek tijdens EvenementContact. Naast de opvallend lage percentages, bleek vooral dat het kennisniveau erg laag is in de live communicatiebranche. De nulmeting van CLC-VECTA was dan ook helder in de conclusies: we missen een hele grote kans.

Vanuit de zaal kwamen eveneens nieuwe inzichten: 'Ik verlies gewoon een pitch, terwijl ik een prachtig MVO-concpet had, op de kostprijs. Dat is de realiteit', aldus een organisatiebureau. Toch ziet het onderzoek een grote rol voor de bureaus, die nog als 'meelifters' gezien worden, maar eigenlijk als intermediair een hele belangrijke MVO-rol moeten spelen in onze branche. 'Zorg voor goede MVO-toeleveranciers en de keten is gestart!'

Binnenkort lees je in Eventbranche Magazine meer over de uitkomsten van dit onderzoek. Het rapport is vanaf 1 april tevens opvraagbaar bij CLC-VECTA.

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers

depolama izmir sex shop dizi izle