VN prijzen voor Amsterdam
Amsterdam Marketing is in de prijzen gevallen voor de prestigieuze Ulysses Award van UNWTO, het officiële toeristisch agentschap van de Verenigde Naties. Frans van der Avert, algemeen directeur Amsterdam Marketing: “Als citymarketingorganisatie van Metropool Amsterdam zijn wij ongelofelijk trots. Met deze ‘Oscars’ binnen de toeristische sector wordt innovatie en vooral ook de structurele regionale samenwerking beloond.”
Op de prijsuitreiking, die vanavond plaats vond in Madrid, nam de zakelijk directeur van Amsterdam Marketing, Eduard Pieter Oud, de ‘Ulysses Award’ in ontvangst voor het project ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’. ‘Kerncijfers: Amsterdam als congresbestemming' kreeg zilver.
Uitmuntendheid en innovatie
Sinds 2003 staat de Ulysses Award voor uitmuntendheid en innovatie in de toeristische sector. Het winnende project, ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’, zet de aantrekkingskracht van Amsterdam in om internationale bezoekers te verleiden ook de regio te ontdekken.
Boudewijn Bokdam, projectmanager Amsterdam Marketing: “Het project ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’ heeft deze eerste plek te danken aan een constructieve samenwerking tussen de Stadsregio Amsterdam, 27 gemeenten, Provincie Noord-Holland en Provincie Flevoland. Het aantal internationale bezoekers dat vanuit Amsterdam een bezoek brengt aan de regio is sinds de start van het project met bijna 30% toegenomen, en de bijbehorende bestedingen in de regio zijn met 300 miljoen euro gestegen.”
Dennis Straat, bestuurlijk trekker van het thema Toerisme in de Metropoolregio Amsterdam feliciteert Amsterdam Marketing van harte met deze award: “Bezoekers zijn ontzettend belangrijk voor onze economie, maar geven ook druk op sommige populaire plaatsen. Spreiding van bezoekers over de regio is daarom essentieel; met Amsterdam Bezoeken, Holland Zien zijn we hier gezamenlijk al jaren succesvol mee bezig. Deze prestigieuze internationale award voor Amsterdam Marketing als uitvoerend partner van het project bewijst dat we op de goede weg zitten.”
Bekijk hier de videopitch van ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’:
In de categorie ‘Innovation in Research and Technology’ mocht Olivier Ponti, manager Research bij Amsterdam Marketing, de ‘runner-up’ award in ontvangst nemen voor ‘Kerncijfers: Amsterdam als congresbestemming’. Ponti: “We geven een menselijk gezicht aan statistische gegevens en het draagt bij aan heldere bedrijfsvoering.”
Bekijk hier de videopitch van ‘Kerncijfers: Amsterdam als congresbestemming’: