VNU Exhibitions Europe genomineerd voor de UFI Marketing Award 2013
VNU Exhibitions Europe is met het Klantactivatieprogramma genomineerd voor de UFI Marketing Award 2013. Het programma stelt exposanten in staat meer hoogwaardige leads uit hun beursdeelname te halen. VNU Exhibitions presenteert het programma op 19 september aan een internationale jury van marketingprofessionals.
Return on investment
Het programma past binnen de strategie van VNU Exhibitions om exposanten een hoger return on investment te bieden. Het programma bestaat uit een aantal communicatiemiddelen, een marketing cockpit, masterclasses voor actieve exposanten die verdieping zoeken en de workshop marathon voor alle exposanten. Tijdens de marathon brengen specialisten uit verschillende disciplines beursdeelnemers de fijne kneepjes van campagne voeren bij.
Aanpak
VNU Exhibitions kiest voor een gesegmenteerde aanpak, waarin het exposanten na een intake gesprek kwalificeert in vier groepen. Hierbij wordt gekeken of exposanten gemotiveerd zijn campagne te voeren en of zij daartoe ook daadwerkelijk in staat zijn. Elke groep krijgt een op maat gemaakt programma aangeboden.
Resultaten
Inmiddels hebben exposanten van 21 beurstitels gebruik kunnen maken van het programma. Uit onderzoek blijkt dat exposanten die de workshop marathon hebben gevolgd 16 procent actiever zijn, deelnemers aan de master classes zijn 8 procent actiever. 54 procent van de bedrijven die het Klantactivatieprogramma hebben gevolgd geeft aan deel te nemen aan de volgende editie, tegen 41 procent van de niet-actieve exposanten.
VNU Exhibitions heeft eerder - in 2002 - de UFI Marketing Award in de wacht gesleept met het VNU Leadmarketing Program. De UFI Marketing Award is een prestigieuze prijs binnen de marketingwereld. De prijs is een initiatief van de Global Association of the Exhibitions Industry, de overkoepelende organisatie van beursorganisatoren en complexexploitanten wereldwijd.
Bron: High Profile Events