Zwolle host eerste Travel Trade Show in Nederland
NBTC Holland Marketing en MarketingOost ontvangen op 9 oktober ongeveer 100 internationale touroperators, uit o.a. Duitsland, Groot-Brittannië en China, tijdens de HollandCity Global Travel Trade Show*. Het evenement heeft als doel om Nederland bij internationale reisorganisaties op de kaart te zetten als inspirerende reisbestemming. MarketingOost biedt een gevarieerd programma waarmee de reisorganisaties kennismaken met o.a. Zwolle, de Hanzesteden en de Veluwe.
Spreiding van bezoekers via internationale reisorganisaties
Hanzestad Zwolle vormt de uitvalsbasis en biedt veel aanknopingspunten voor de internationale promotie van Nederland. “De stad Zwolle markeert verschillende thema’s waarin spreiding van bezoekers centraal staat, passend bij onze HollandCity-strategie”, aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC. Spreiding door Nederland heeft ook bij de bewerking van de internationale touroperators een zeer belangrijke focus. Zwolle is aangesloten bij diverse thema’s van de HollandCity-strategie, zoals: Hanzesteden, Nederland Waterland, Van Gogh en de Koninklijke verhaallijn. Deze thema’s zijn aanleiding voor buitenlandse bezoekers om ook de minder bekende plekken en regio’s van Nederland te bezoeken.
HollandCity-strategie
Bestemmingen zoals de Hanzesteden en de Veluwe sluiten naadloos aan bij de HollandCity-strategie waarmee NBTC de komende jaren inzet op spreiding van het groeiend aantal internationale bezoekers. Claudi Groot Koerkamp, Brandmanager Stad en Regio Zwolle bij MarketingOost: “Wij zijn trots dat we de internationale touroperators mogen ontvangen. Dit is een enorme kans voor de stad én regio. Zwolle en omgeving krijgen de kans om zich in de kijker te spelen bij de internationale touroperators. We hopen in de komende jaren nog meer internationale toeristen te mogen ontvangen. Een belangrijke impuls voor onze economie. We gaan samen een onvergetelijk programma neerzetten!”
Programma Global Travel Trade Show
Het Global Travel Trade Show programma bestaat uit een workshop waarop één-op-één afspraken tussen de internationale reisorganisaties en de Nederlandse reisindustrie worden georganiseerd. Voorafgaand en aansluitend aan de workshop vindt een familiarisation (Fam) trip plaats. Touroperators reizen dan door de regio om kennis te maken met de diverse plekken. Voor de workshop en Fam-trips werkt de stad Zwolle nauw samen met diverse partijen in de regio, zoals Museum de Fundatie, Waanders in de Broeren, Lumen Hotel & Event Center, gemeente Zwolle, Weerribben-Wieden, Hanzesteden en VisitVeluwe.
*De touroperators komen uit: Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, China, Japan, India, Rusland en Brazilië.
Bron: NBTC Holland Marketing