5 tips voor een goede beursstand

Wanneer u op een beurs staat steekt u veel zorg en tijd in uw beursstand. Tenslotte is dat uw visitekaartje naar uw klanten toe. Uw winkel op locatie. ABC Display geeft u graag een aantal tips voor een goede beursstand. Zodat deze efficiënt gebruikt en ingericht wordt en u het beste uit de beurs kan halen. Hieronder vindt u 5 tips voor een goede beursstand.

Tip 1. Richt de ruimte efficiënt in
Zorg dat er voldoende ontvangstruimte is en dat uw boodschap goed zichtbaar is. Zorg dat de inrichting aansluit op de uitstraling van uw stand en past bij uw product of dienst. ABC Display kan u hierbij goed adviseren zodat u het beste uit de standruimte haalt. Het maakt niet uit of u een kleine of grote ruimte tot uw beschikking heeft, met onze flexibele beursstands, zoals een Press-systeem, kunt u alle ruimtes efficiënt inrichten.

Tip 2. Zorg voor een duidelijke boodschap
Zendt niet te veel verschillende boodschappen uit. Breng daar focus in aan. Een communicatieboodschap is het meest effectief. U kunt bijvoorbeeld kiezen om een specifiek product onder de aandacht te brengen of een belangrijk speerpunt binnen uw bedrijf. Zorg daarbij dat de kwaliteit van het beeld en de printbanen van top kwaliteit is. Anders geeft u alsnog een verkeerde boodschap af en dat is zonde. Maak daarbij ook gebruik van kleur. Kleur heeft nog altijd groot effect op mensen. Zo heeft rood een warme uitstraling en is groen rustgevend, maar het moet natuurlijk wel bij uw huisstijl passen. Echter voor een beurs mag u best extra steunkleuren gebruiken als uw huisstijl weinig kleur heeft. Kies voor kleuren die je boodschap ondersteunen en versterken. Laat ze terugkomen in het ontwerp, het beeldmateriaal, de inrichting, vloeren en belichting. Zo krijgt u een uniform en herkenbaar geheel.

Tip 3. Maak gebruik van social media en mobiele devices
U kunt bijvoorbeeld een zuil neerzetten in uw stand waar u een of meer tablets in plaatst, waarop uw bezoekers informatie kunnen vinden over uw bedrijf en productaanbod, maar ook een enquête kunnen invullen of een bedrijfsgame kunnen spelen. Wanneer u ook een LED scherm ophangt kunt u bijvoorbeeld een bedrijfsvideo draaien, een twitterfontein of een ticker tape voorbij laten komen, waarop u weetjes en/of aanbiedingen plaatst. Op deze manier bent u interactief met uw bezoekers bezig en kunt u direct informatie verzamelen.

Tip 4. Business gifts blijven belangrijk
Maar het moet geen prul zijn. Bezoekers komen nog altijd op een goede give away af en het is een goed middel om uw naamsbekendheid te vergroten. Geef uw klanten iets waar ze wat aan hebben. Pennen en bloknotes kunnen altijd, maar USB sticks met uw logo erop of een gebruiksvoorwerp dat zinnig is, zoals een koffiemok met uw logo of een goede spreuk erop, werkt beter. Wanneer ze het herhaaldelijk gebruiken blijft u top of mind.

Tip 5. Zonder goed personeel bent u nergens
Uw personeel is naast uw stand een belangrijk visitekaartje. Wanneer u personeel meeneemt naar een beurs zorg dan dat zij goed geïnstrueerd zijn over de boodschap die u wilt uitdragen, over het productaanbod en uw marketingdoelstellingen. Wilt u verkopen, wilt u nieuwe leads, wilt u een nieuw product introduceren of uw naamsbekendheid vergroten. U kunt uw personeel van te voren een gerichte beurstraining geven, zodat alle neuzen dezelfde kant op staan. Deelname aan een beurs vergt een flinke investering en dan wilt u eruit halen wat erin zit.

Door: ABC Display
ABC-Display-1.jpg ABC-Display-2.jpg

Beurzen

Congressen & Bijeenkomsten

Evenementen & Incentives

Entertainment

Kennispartners & preferred suppliers