Ahoy Rotterdam drie dagen walhalla voor horecaprofessionals

24-9-2015

De horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam heeft haar 3e editie zeer succesvol afgesloten. Met ruim 270 exposanten, 125 programmaonderdelen en diverse themapaviljoens was Ahoy Rotterdam van 21 tot en met 23 september een ontmoetingsplaats voor de gehele horecabranche. De beursvloer van Gastvrij Rotterdam bestond voor het tweede jaar op rij uit meer vierkante meters en trok de beurs meer bezoekers. Daarnaast waren er ook veel nieuwe initiatieven, zoals de Nederlandse finale Bocuse d’Or, het House of Spirits, de ‘Mooiste (Klassieke) Bar van Nederland’-verkiezing en de finale van de Young Chef Award van Euro-Toques Nederland.

Primeurs en noviteiten
Op Gastvrij Rotterdam stonden ruim 270 leveranciers van food en non-food, waarvan vele met primeurs en noviteiten. Eén van de exposanten met een nieuw product was Coravin die deelnamen in het WijnPaviljoen. Maarten Dekker, Vice President & General Manager van Coravin: "Gastvrij Rotterdam is voor Coravin een zeer mooi platform geweest om deze innovatie onder de topgastronomie van Nederland te mogen presenteren."

Flexibiliteit, creativiteit, gastvrijheid
Een nieuwe deelnemer aan de beurs, Koninklijke ERU, is ook erg tevreden over de deelname aan de beurs. Marc van Noort, Sales Manager Foodservice: "De eerste deelname van Koninklijke ERU aan Gastvrij Rotterdam is zeer geslaagd: Culinaire professionals uit alle windstreken zijn verrast over de mogelijkheden met ERU kazen en de toegevoegde waarde voor hun keuken; Flexibiliteit, creativiteit, gastvrijheid!" Brenda Bijkerk, directeur van Horecaleaseline.nl: "Wij zijn dik tevreden, de beurs ziet er prachtig uit. Het niveau van de bezoekers is heel goed."

Kennissessies en workshops
Koninklijke Horeca Nederland was ook aanwezig om (startende) horecaondernemers te voorzien van advies. Daarnaast organiseerden zij diverse kennissessies en workshops. Maartje Roodsant, regiomanager Rotterdam, is enthousiast over hun deelname: "Gastvrij Rotterdam is een beurs met veel warmte en sfeer. De bezoekers zijn bereid om in gesprek te gaan en dat is voor standhouders enorm waardevol."

Het Kenniscentrum voor Bier, één van de themapaviljoens, presenteerde dit jaar maar liefst 50 biersoorten en 15 keynote sprekers die zorgden voor een hoogwaardige kennisoverdracht. Organisator Tom de Lepper: "Van gieten naar genieten was dit jaar het thema, we hebben bier als gastronomisch product gepresenteerd aan de bezoekers, die ook dit jaar weer geïnteresseerd waren en bovendien van hoog niveau."

Kwaliteit bezoekers bijzonder hoog
De hoge kwaliteit van de bezoekers wordt onderschreven door de profielen van de bezoekers: 94% van de bezoekers is als eind- of medebeslisser of als adviseur betrokken bij investeringsbeslissingen. Ruim 32% van de bezoekers is (mede)eigenaar van een horecazaak en 14% van de bezoekers is chef-kok, souschef, kok of zelfstandig werkend kok. Bijna 48% van de bezoekers is gerelateerd aan een horecazaak (restaurant, hotellerie of café- en barbedrijven) en 17% bezocht de beurs als toeleverancier.

Bron: High Profile Events

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers