Beleving bezoekers Ahoy begint op het metrostation Zuidplein
De RET, het vervoersbedrijf in Rotterdam, heeft in samenwerking met Rotterdam Ahoy het metrostation Zuidplein voorzien van beelden van de evenementen die in de bekende accommodatie plaatsvinden. Het metrostation Zuidplein is op loopafstand gelegen van de evenementenlocatie. De aankleding van metrostation Zuidplein is onderdeel van het zogenaamde 'wachtverzachtersprogramma' van de RET, waarbij stations voorzien worden van geur, muziek, verlichting en/of 'aankleding' met een relevant thema voor dat station. De RET wil met de aankleding van metrostations het wachten voor reizigers zo aangenaam mogelijk maken.
Kees de Jong, Marketing & Communications Manager van Rotterdam Ahoy: "Wij ontvangen gedurende het jaar vele verschillende type bezoekers. Van concertgangers tot beursbezoekers, van congresdeelnemers tot sportliefhebbers. Velen van hen maken gebruik van de metro. Door de aankleding van het metrostation begint de beleving van hun bezoek al bij het uitstappen van de metro. Wij juichen het initiatief van de RET dan ook zeer zeker toe."
"Wachten wordt door reizigers ervaren als het meest negatieve onderdeel van hun reis en de lengte wordt ook overschat. Door de aankleding van het station, in combinatie met de al aanwezige muziek op het station, wordt de mensen afgeleid en ervaren ze het wachten als korter en minder storend," aldus Pedro Peters, algemeen directeur RET.