Bijna 80% van de bedrijven noemt sales als doel voor hun event- en experiencemarketing

18-8-2014

Het klinkt heel logisch: 4 op de 5 bedrijven geeft aan dat hun event- en experiencemarketing strategie een toename in sales als doel heeft. Toch staat sales daarmee voor het eerst op 1, omdat alle jaren hiervoor awareness en pr veruit het meest genoemd werden.

Dat is misschien wel het meest opvallende en belangrijkste resultaat uit het grootste eventmarketingonderzoek ter wereld: EventTrack van het toonaangevende Event Marketing Institute. In het onderzoek werden meer dan 600 marketeers en eindverantwoordelijken ondervraagd, maar ook vele honderden consumenten.

Beide respondentengroepen lieten duidelijke geluiden horen. De marketeers en opdrachtgevers, zien events meer en meer als ultieme salesaanjager en de consumenten geven massaal aan de kracht van eventmarketing te (h)erkennen. Belangrijke uitkomsten:

  • 72% van de bedrijven/merken geeft aan het komende jaar meer aan eventmarketing en experience marketing te gaan doen.
     
  • 65% van de bedrijven geeft aan inmiddels over een eigen budget voor eventmarketing te beschikken. Nog slechts 35% van het eventbudget gaat ten koste van andere marketingpotjes.
     
  • 93% van de consumenten zegt effectiever bereikt te worden door een merk/bedrijf middels een event tov reclame op televisie.
     
  • Op de vraag wat helpt het beste om een product/merk te begrijpen? Antwoordt bijna 90% 'een evenement'.

Meer over dit onderzoek op de site van Event Marketing Institute.

Bron: Event Marketing Institute / Eventbranche.nl

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers