Citymarketing Amersfoort gaat samenwerking aan met LinkedIn

21-10-2016

Citymarketing Amersfoort gaat per 1 november samenwerken met LinkedIn, het grootste sociale netwerk voor professionals. Citymarketing zet in op een grootschalige campagne gericht op congres- & evenementorganisatoren en potentiële bedrijven om zich te vestigen in de stad. "Zakelijk gezien heeft de stad veel te bieden en dat willen we bij meer mensen onder de aandacht brengen, vandaar dat we de samenwerking met LinkedIn hebben gezocht," aldus online marketingspecialist Nico de Jong.

Citymarketing laat zich al meerdere jaren online zien, onder andere via Facebook, Instagram en Youtube. Vorig jaar is daar ook LinkedIn bij gekomen en volgens de organisatie is het nu tijd om een volgende grote stap te zetten op dit sociale medium.

Hoogopgeleid talent, centrale ligging en beste woonstad
De Jong: "In de campagnes via LinkedIn willen we onze kennis delen en benadrukken waar de sterke punten van Amersfoort liggen. De stad heeft bijvoorbeeld bovengemiddeld veel talentvolle jonge en hoogopgeleide inwoners, is centraal gelegen en goed bereikbaar en komt keer op keer hoog in de ranglijsten voorbij. Al twee jaar op rij is Amersfoort bijvoorbeeld door Elsevier uitgeroepen tot beste woonstad van steden met meer dan 100.000 inwoners. Voor bedrijven ontzettend belangrijk om te weten zodat zij op de korte of lange termijn voor Amersfoort kiezen."

Over LinkedIn
LinkedIn is ’s werelds grootste professionele netwerk met meer dan 433 miljoen leden in 200 landen en regio’s over de hele wereld. Het is hun missie om wereldwijde professionals met elkaar in contact te brengen om hen productiever en succesvoller te maken.

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers