Congresbureaus werken samen om marktpositie Europa te versterken

18-10-2014

Europa is ’s werelds meest populaire bestemming voor congressen en zakelijke bijeenkomsten. Samenwerking en kennisuitwisseling tussen nationale congresbureaus uit Europese landen zal deze positie verder versterken. NBTC Holland Marketing was één van de initiatiefnemers voor deze nieuwe alliantie, die zich presenteert tijdens de IMEX in Amerika.

Het oorspronkelijke idee voor de samenwerking tussen nationale congresbureaus in Europa komt van Eric Bakermans van NBTC Holland Marketing en Matthias Schultze van het Duitse Congresbureau. Het initiatief werd met veel enthousiasme ontvangen en telt inmiddels zestien deelnemers. Een belangrijk doel van de samenwerking is het delen van kennis. Daarnaast wordt ingezet op het versterken van de marktpositie van elk van de deelnemende landen en op het verder verankeren van de Europese nummer één positie.



Samen sterker
Bakermans legt uit: "Door op een actieve en constructieve manier samen te werken kunnen we ons als Europa sterker in de markt zetten, zonder de unieke eigenschappen van elk afzonderlijk land uit het oog te verliezen. Door de krachten te bundelen kunnen we belangrijke markten makkelijker en met een sterker aanbod benaderen." De huidige zestien deelnemers zijn de nationale congresbureaus uit Oostenrijk, Tsjechië, Estland, Finland, Hongarije, IJsland, Montenegro, Noorwegen, Polen, Servië, Slowakije, Slovenië, Zwitserland, Denemarken, Duitsland en Nederland. De eerstvolgende bijeenkomst van de alliantie zal in 2015 in Kopenhagen plaatsvinden.

Presentatie tijdens IMEX
Van 14 tot en met 16 oktober 2014 is NBTC Holland Marketing in Las Vegas aanwezig op de IMEX: een grote, internationale vakbeurs voor planners van meetings, evenementen en incentives. Hier zal NBTC Nederland vertegenwoordigen en wordt ook de nieuwe Europese alliantie gepresenteerd. Tijdens de beurs worden ook een aantal awards uitgereikt. NBTC Holland Marketing is genomineerd voor Best Social Media Campaign en Best Brand Marketing Campaign.

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers