Efteling blijft sterkste merk voor dagje uit

17-8-2014

Uit een grootschalig merkenonderzoek door Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.250 Nederlanders blijkt dat De Efteling het favoriete dagje uit blijft.

Met vier miljoen bezoekers per jaar is De Efteling niet alleen de meest gewaardeerde, maar ook de best bezochte dagattractie. "De Efteling wordt gezien als de meest kwalitatieve, sympathieke en kindvriendelijke attractie," aldus Hendrik Beerda. Bij de eerdere metingen in 2010 en 2012 nam De Efteling ook de eerste positie in op de ranglijst van bestemmingen met het beste imago.

Top tien dagattracties met de sterkste reputatie (+ positie in 2012)
   1.   De Efteling (1)
   2.   Anne Frank Huis (2)
   3.   Burgers' Zoo (8)
   4.   Dolfinarium (3)
   5.   Madurodam (4)
   6.   Rijksmuseum Amsterdam (14)
   7.   Apenheul (6)
   8.   Artis (7)
   9.   Dierenpark Emmen (11)
   10. Diergaarde Blijdorp (9)

Musea scoren goed als leerzame dagattractie; Rijksmuseum groeit het hardst
Het imago van de Nederlandse musea is in de afgelopen twee jaar flink verbeterd. Het Rijksmuseum in Amsterdam maakte de sterkste groei door. Niet alleen de bekendheid van het Rijksmuseum nam sinds de heropening in 2013 fors toe. Ook de waardering en het gevoel van binding met museum stegen explosief. Maar liefst een derde van de Nederlandse bevolking overweegt in de komende twee jaar het Rijksmuseum te bezoeken.

Stijging van de merkkracht van musea in de periode 2012-2014
   1.   Rijksmuseum Amsterdam: +18 %
   2.   Naturalis: +14 %
   3.   Het Spoorwegmuseum: +10 %
   4.   Het Scheepvaartmuseum: +6 %
   5.   Nederlands Openluchtmuseum: +4 %

Bron: CongresWereld

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers