Evenementenbureau trends: het live communicatiebureau als adviseur

12-4-2014

De beweging is al enige tijd zichtbaar: het evenementenbureau dat verschuift naar een eventmarketing en live communicatiebureau op strategisch adviesniveau. EventBranche Trendmagazine zette deze beweging en andere 'trends' op een rijtje. Zo is in de markt duidelijk te zien dat het bureau in 2014 zich nog altijd kan onderscheiden met creativiteit...

Strategisch adviseur
Het evenementenbureau is de spil in jouw evenemententraject, maar het bureau is doorgegroeid van handjes, logistiek en regelneef naar een partner in advies en strategie: hoe past het evenement in jouw communicatie- en marketingstrategie? Hoe haal je jouw doelstelling en hoe bereik je de grootste meerwaarde?

Detacheren
Maak het evenementenbureau of de freelance eventprofessional onderdeel van jouw organisatie en dus van jouw marketingtraject. Daarmee haal je kennis in huis die van een evenement het hoogtepunt maakt van jouw marketing- en communicatiemix. Door in jouw organisatie op te gaan, zullen de kennis, ervaring en expertise van het bureau versmelten met jouw bedrijfs-DNA. De basis voor een geslaagd evenement met meerwaarde.

Creativiteit
Bij steeds meer bureaus zijn creatieve directeuren of adviseurs in dienst. De impact van jouw evenement op jouw gasten staat of valt vaak met de verrassing, de creatieve invulling of de creativiteit waarmee jouw boodschap live wordt overgebracht. Maak van jouw evenement geen doorsnee, maar geef jouw gast het WOW-moment mee.

Effectiviteit
Het is niet voor niets een trend in de trend TOP 5: meten, ROI, accountability. Kortom, zorg ervoor dat jouw evenement effectief is en meerwaarde heeft. Leeg jouw doel en doelgroep bloot en boom met het bureau over het best passende concept/eventtraject. Maar ga daarbij een stap verder: laat je door het bureau adviseren: hoe gaan we deze effectiviteit meten? Ook daar kan een goed bureau je mee helpen.

Bron: Eventbranche.nl

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers