Groningen en Friesland internationaal samen Holland North

15-5-2014

Groningen Congres Bureau en Beleef Friesland bundelen hun krachten om meer internationale conferenties en evenementen naar de provincies Groningen en Friesland te halen. Daarvoor is het samenwerkingsverband 'Holland North' van start gegaan.

Door het noorden op beurzen te vertegenwoordigen en een speciale website te lanceren, laat het nieuwe samenwerkingsverband Holland North zien dat Groningen en Friesland de faciliteiten hebben om congressen en zakelijke evenementen te organiseren.

Nederland doet het goed op de internationale congresmarkt: we staan zelfs in de top 10. Jaarlijks bezoeken ongeveer 3 miljoen buitenlandse gasten ons land voor een congres of zakelijk evenement. Hier speelt Holland North op in. "Het heeft allerlei voordelen om de internationale marktbewerking samen te doen," vertelt Mariska Pater, directeur van Groningen Congres Bureau. "Je vormt een grotere regio met alles erop en eraan. Groningen is een echte congresstad die gemakkelijk conferenties tot 2000 man kan faciliteren, terwijl Friesland naast congresfaciliteiten ook legio mogelijkheden heeft voor kleinere incentives en meetings. Samen kunnen wij een sterk pakket bieden om de interesse te wekken van internationale congres- en evenementenorganisatoren."

Internationale vakbeurzen
Als lid van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen gaat Holland North samen met dit bureau naar grote internationale vakbeurzen, zoals volgende week de IMEX in Frankfurt en de EIBTM in Barcelona in november dit jaar. Juist omdat er op al die beurzen een groot Hollandplein is, hebben de samenwerkende organisaties gekozen voor de naam Holland North. "Iedereen kent Holland," legt Jant van Dijk van Beleef Friesland uit. Met de naam Holland North zijn we dus meteen herkenbaar."

Groningen en Friesland voor het voetlicht
De regio die de beide provincies vormen, wordt met deze samenwerking nadrukkelijk gepromoot. Holland North laat zien dat we hier professionele locaties en een uitstekende infrastructuur hebben en dat we bijzondere excursies kunnen organiseren. Waar klanten uiteindelijk samenkomen, hangt af van het doel van het evenement of congres, het aantal deelnemers en de programmawensen. Waar het om gaat in deze campagne, is dat ze zich welkom voelen in het noorden en een onvergetelijke meeting hebben.

Holland North biedt belangstellenden een 'site visit' van twee dagen om de mogelijkheden van Friesland en Groningen te verkennen. Jant van Dijk: "Holland North ziet Groningen en Friesland als één grote regio. We zoeken naar het beste van beide provincies en benutten elkaars sterke punten."

Bron: M!CE & Business Travel

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers