Hybride beursconcept in RAI trekt online bezoekers uit 52 landen

16-4-2014

Van 25 tot en met 28 maart vond Intertraffic Amsterdam plaats. Deze RAI titel was dit jaar niet alleen in de Amsterdam RAI te bezoeken, maar op 27 en 28 maart 2014 ook online via IntertrafficLive.

"Voor de RAI een primeur geheel passend binnen haar virtuele ambitie. Voor Intertraffic een mooie manier om een breder publiek te bereiken en voor de kijkers vier inspirerende uitzendingen", aldus de beurslocatie in Amsterdam.



Intertraffic Amsterdam is 's werelds grootste en best bezochte beurs voor infrastructuur, ITS verkeersmanagement, verkeersveiligheid en parkeren. In totaal hebben 721 kijkers uit 52 landen online deelgenomen aan Intertraffic. Van China en Japan tot België en Finland. Vanuit een studio op de beursvloer werden o.a. interviews afgenomen en demonstraties gegeven. Het programma bestond in totaal uit vier uitzendingen en was online te volgen via tablet, pc, laptop en telefoon. De uitzendingen waren bovendien interactief. Online kijkers konden meedoen via chat en Twitter (#IntertrafficLive). Daarbij was de uitzending van vrijdag extra bijzonder, aangezien deze in het Chinees was. Geheel passend binnen de Internationale pijler van de RAI-strategie was de uitzending van vrijdag gericht op de Chinese markt, met als doel om Chinezen te prikkelen om aan een volgende editie van Intertraffic fysiek deel te nemen.

Virtuele stap vooruit
"Dagelijks werkt Amsterdam RAI aan het creëren van waardevolle ontmoetingen in binnen- en buitenland. Waar deze ontmoetingen vroeger met name fysiek plaatsvonden, ziet Amsterdam RAI met de groeiende virtuele wereld, tegenwoordig steeds meer kansen in het verbindingen van de virtuele en fysieke ontmoeting."

Bron: Eventbranche.nl

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers