Live Communication 3.0: Studenten van Stenden Hogeschool aan het woord
In de rubriek 'Student aan het woord' maak je dit keer kennis met vier studenten van Stenden Hogeschool die betrokken zijn bij het onderzoeksprogramma Live Communication 3.0:
Kunnen jullie vertellen wat jullie precies aan het onderzoeken zijn?
We verrichten op dit moment onderzoek naar de factoren die een rol spelen bij de besluitneming of iemand wel of niet deel wil nemen aan een van de workshops die georganiseerd wordt in het kader van het onderzoeksprogramma Live Communication 3.0. We kijken bijvoorbeeld naar vragen als: Welke factoren zijn doorslaggevend om wel of niet te gaan? Wat zorgt ervoor dat leden wel of niet deel willen nemen? Hoe kan de opkomst vergroot worden?
Welke 'tools' gebruiken jullie om hier achter te komen?
Een van de dingen die we doen om achter antwoorden te komen, is de leden van CLC-VECTA indelen in segmenten aan de hand van de zogenaamd 'Loyalty Ladder'. Dit is een relatiemarketing-concept, waarbij leden worden ingedeeld in een bepaalde treden, waarmee de loyaliteit en motivatie van dat lid wordt bepaald.
Hoe komen jullie aan de informatie die nodig is om deze indeling te maken?
We hebben hiervoor contact gehad met verschillende medewerkers van onder andere CLC-VECTA en NHTV. Daarnaast zullen we op een later moment nog een enquête versturen naar de leden.