MOVE geeft Nintendo extra boost met experiences op ludieke locaties

18-5-2017

Vanaf maart is gameland volop in actie met de laatste, innovatie van Nintendo: de Nintendo Switch. MOVE is verantwoordelijk voor de design en uitvoer van de introductie events, activaties en campagnes, gericht op de zakelijke- en consumentenmarkt. Vanaf april worden de lanceringsactiviteiten op diverse plekken geïntensiveerd met meer speciale activatie events.

MOVE organiseerde al de Nederlandse premières, gericht op verschillende doelgroepen. Zo konden tijdens diverse focused events; pers, game media, vloggers, influencers, retailers en consumenten zélf deze nieuwe manier van gamen ervaren, want voor Nintendo geldt de experience is de marketing. De opdracht aan MOVE was om de iconische USP’s van de Nintendo Switch te vertalen in een impactvol in-person communicatie concept op een bijzondere locatie.

De zeer positieve resultaten op het gebied van awareness, social engagement en conversie, wil Nintendo nu een extra boost geven met nieuwe activiteiten. Na de lancering van de Nintendo Switch bij specifieke doelgroepen, zorgt MOVE nu ook voor deze extra boost, met zichtbaarheid en experience op ludieke locaties. Het mainstream publiek kan hierdoor kennis maken met deze gaming innovatie. Door MOVE getrainde merkambassadeurs organiseren in stads centra door heel Nederland, tijdens DYTG (Nederlands grootste online video event) en op het festival Maximaal Genieten en McDonald’s speciale in-person brand experiences. Deze Switch tour wordt ondersteund met de inzet van een speciale Switch TukTuk en social media campaigning.

Bron: Eventbranche.nl

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers