Nieuwe positionering en huisstijl voor Ahoy Rotterdam

17-11-2015

Ahoy Rotterdam staat aan de vooravond van grote ontwikkelingen. Reden genoeg om de positionering en communicatielijn weer eens goed onder de loep te nemen. Na een pitch waaraan diverse bureaus deelnamen, is reclamebureau Sniper-X afgelopen maand als winnaar uit de bus gerold. Het Rotterdamse bureau neemt de nieuwe merkpositionering en de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl voor haar rekening.

In 2019 verrijst er bij de huidige evenementenaccommodatie een nieuw multifunctioneel complex van internationale allure dat onder meer bestaat uit een groot congrescentrum (bestaande uit een auditorium met een capaciteit van 2750 bezoekers en 35 break-out rooms) en een muziekhal voor circa 7000 bezoekers. Deze ontwikkeling, met daarbij een hernieuwde aanpak in internationale marketing, evenals een veranderende nationale markt en nieuwe online ontwikkelingen, vragen om een nieuwe koers. Susanne Blaas, Marketing & Communications Manager bij Ahoy Rotterdam: “Wij hebben gekozen voor Sniper-X vanwege hun strategische visie, creatieve concepten en veelzijdigheid. Ze toonden hiermee aan zowel de zakelijke, nationale en internationale doelgroep als de consumentenmarkt goed te begrijpen en ook te kunnen activeren.” Sylvia Nelissen, eigenaar en merkstrateeg binnen Sniper-X: “Ahoy Rotterdam bestaat in 2016 45 jaar. We zijn als Rotterdams bureau natuurlijk erg trots dat we zo’n iconisch merk opnieuw op de kaart mogen zetten.”

Nieuwe lijn
Ahoy Rotterdam zal haar nieuwe logo en nieuwe huisstijl begin 2016 naar buiten brengen. De nieuwe communicatielijn wordt geënt op een aantal pijlers die de basis gaan vormen van de look en feel. Blaas voegt toe: “Zo gaan onze Rotterdamse roots zeker een rol spelen in onze uitingen. We bestaan een jaar lang 45 jaar. Het hele jubileumjaar zal gebruikt worden om onze nieuwe koers te presenteren.”

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers