TDG verzorgt lancering nieuwe productielijn Lamb Weston / Meijer

29-12-2016

Lamb Weston / Meijer opende op donderdag 10 november haar nieuwe state-of-the-art productielijn voor premium bevroren aardappelproducten in Bergen op Zoom. Daarnaast werd de bestaande productielijn volledig gerenoveerd. TDG ontwikkelde voor de officiële opening en de twee aansluitende familiedagen een aansprekend concept op maat.

Vertical Start Up
De aanbouw van de nieuwe productielijn en de modernisering van de bestaande lijn betekende anderhalf jaar lang een enorme uitdaging voor Lamb Weston / Meijer. Daarbij hanteerde het bedrijf het principe van de VSU, de Vertical Start Up; de kritische succesfactoren werden zo snel mogelijk gerealiseerd. Om de bestaande lijn te laten functioneren naast de uitbouw, aanbouw, verbouw en nieuwbouw werden medewerkers uit hun werkomgeving gehaald. Aan de hand van buddies werden ze klaargestoomd voor het werk met de nieuwe productielijn. Daarnaast speelde handhaving van de hoge veiligheids- en kwaliteitseisen gedurende deze periode een belangrijke rol. Vanwege de grote druk op de organisatie zocht Lamb Weston / Meijer voor de officiële opening een eventpartner die het bedrijf volledig kon ontzorgen.

Drie boodschappen
Lamb Weston / Meijer wilde drie boodschappen communiceren tijdens de officiële opening: de Technical Construction van de productielijn, de implementatie van de Vertical Start Up en de Daily Operations tijdens het proces (waarborgen voor de veiligheid en kwaliteit, inwerken nieuwe medewerkers, constante veranderingen et cetera). Ook sprak het bedrijf z'n grote dank uit aan de medewerkers, die anderhalf jaar lang meegingen in het proces van verandering. TDG ontwikkelde een passend concept. De 500 relaties werden op vrijdag 10 november op het terrein van Lamb Weston / Meijer ontvangen in een tentpaviljoen, dat was gedecoreerd met producten van het bedrijf, zoals wanden van grote aardappelkisten en vazen, gevuld met aardappels en andere natuurlijke materialen. De relaties kregen op een Infotainmentplein uitleg over de drie genoemde onderwerpen via filmpjes. Na elk filmpje hield Anoushka Laheij een interactief interview met deskundigen, waarbij ook de gasten vragen konden stellen. Aansluitend verrichtten de Commissaris van de Koning Brabant, de CEO van Lamb Weston / Meijer Nederland, de plantmanager uit Bergen op Zoom en een lid van de Amerikaanse hoofddirectie van Lamb Weston / Meijer, op het terrein de officiële openingshandeling via een druk op een knop. Het nieuwe logo van het bedrijf werd onthuld en vanaf de gevel van het dak van de nieuwe productielijn voerde theatergezelschap Bencha een vertical dance op. Vervolgens genoten de gasten bij passende achtergrondmuziek van een cocktailparty met non-alcoholische dranken en van een cateringconcept, gebaseerd op producten van Lamb Weston / Meijer.

Familiedagen
Voor de twee aansluitende familiedagen op 11 en 12 november, zorgde TDG voor een snelle ombouw van de setting. Dat gebeurde tussen de dagelijkse productie van Lamb, Weston / Meijer door, die 24 uur per dag doorgaat. Tijdens de twee familiedagen (op beide dagen 1200 bezoekers) kregen de gasten, beveiligd met speciale helmen, jassen, kapjes en schoenbeschermers, een rondleiding door de nieuwe productielijn. Diverse afdelingen zorgden voor infotainment via een levensgrote legpuzzel, een interactieve quiz en een fotoshoot. Voor groot en klein was er speciaal entertainment. De catering was ook deze beide dagen afgestemd op de doelgroep met non-alcoholische cocktails en gerechten, die waren samengesteld uit producten van Lamb Weston / Meijer. TDG was, in nauwe samenwerking met de afdeling Communicatie van Lamb Weston / Meijer, verantwoordelijk voor het concept en de productie van de drie events, inclusief een speciale event aanmeldwebsite.

Bron: High Profile Events

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers