Wat mag (niet) in het personeelsdossier?

09-5-2017

Uit de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) vloeien verschillende verplichtingen voort wat betreft het aanleggen en bijhouden van een personeelsdossier. Zo is de werkgever verantwoordelijk voor de juistheid en nauwkeurigheid van de gegevens in de personeelsadministratie. Bovendien moet de informatie in het personeelsdossier toereikend, ter zake dienend en niet bovenmatig zijn.

Een goed personeelsdossier bevat alle actuele gegevens op basis waarvan de werkgever zijn beslissingen over de werknemer kan onderbouwen. Naast persoonlijke gegevens en gaat het om informatie over contracten en arbeidsvoorwaarden, functioneren en ontwikkeling, ziekteverzuim en diversen en bijzonderheden. Lees meer over wat wel en niet mag in het personeelsdossier op de website van XpertHR. Geen abonnee? Om het complete artikel te ontvangen, neem je als lid van CLC-VECTA contact op met ons bureau via info@clcvecta.nl of +31 (0)346 - 352 444.

Bron: XpertHR

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers